Tuesday, July 7, 2009


Tere,

olen Hanna ja olen Lõuna-Aafrika Vabariigis vahetusõpilane. Tulin siia YFU'ga. Elan Cape Townis (Kaplinn), tegelikult sellest 20 km kaugusel asuvas townshipis millel nimeks Mitchell's Plain. Sõnaraamat ütleb et townshipi eestikeelne vaste on vald, aga siin kontekstis minu arvates mitte. See on pigem nagu agul, geto, mis iganes. Et aru saaks panen siia pildi ühest minu lähedal asuvast teisest townshipist millel nimeks Khayelitsha (pilt on vaesemast osast ja minu kodukoht selline ei ole), sellepärast Khayelitshast, et minu townshipist lihtsalt ei leidu eriti pilte ega informatsiooni. Khayelitsha on Cape Towni lähedal ja seal elab kaks miljonit inimest hoolimata sellest, et ka Cape Townis elab kaks miljonit inimest. Ka Mitchell's Plainis elab veidi alla kahe miljoni inimese. Mina elan rikkamas, MITTE RIKKAS, osas ehk siis Westridge'is.
Saabusin siia eile õhtul, oma perre tähendab, ja teen väikese tutvustuse ka. Mu pere on usklik, nad on baptistid ja selle kohta oskan ma öelda nii palju, et see on üks kristluse alaliike. Mul on ema, Patricia aga teda kutsutakse Patsy, kaks venda, minuvanune Craig ja minust aasta vanem Chad, muide kui eestlased hääldaksid seda tšääd siis nemad ütlevad tšeed. Siis on mul veel minust aasta noorem õde, Kimon, kes on üks tõeline aktiivne noor, terve oma vaba aja kulutab kirikule ja nüüdsest teen mina seda temaga koos, kuigi baptistiks ma hakata ei kavatse. Siis on veel üks 83 aastal sündinud õde Candice, kes elab ka kodus ja on supercool, IT proff ja jalgpallur. Siin majas elavad veel vanaema ja vanaisa, nende nimed on liiga keerulised, et meelde jätta, ükskord küsin Kimon'ilt kõikide nimed kirjalikult ja õpin pähe. Veel elab siin vanaisa kurt ja pime õde, kes vahepeal läheb ühest toast teise ja see on ka kõik. Pluss Chad'i girlfriend kelle nime ma samuti ei mäleta, ka tema elab siin, on Kimoni vanune ja on Patsyle kui kolmas tütar. Võib-olla on siin veel inimelanikke kellest mina midagi ei tea, sest neid imbub igalt poolt. Kaks koera on meil ka, Jojo ja teise nime ma taaskord ei tea, liiga keeruline. Kodust teen pilte või lausa video aga seda homme. Minu kodukompleksis on 3 maja, garaaž ja kaks maja. Kokku on nendes umbes kuus tuba või midagi sellist, ma täpselt ei tea, sest tubadega on siin sama segased lood kui nimedega. Kõik majad on ühekorruselised ja kahe peamaja vahel on umbes 1.5 meetrine vahe, siin vahes ripub pesu, siia voolab vesi vetsust ja vannitoast jne. Lõuna-Aafrikas on nahavärvilt 4 sorti inimesi, valged, mustanahalised, värvilised ja indialased. Minu pere on värvilised. See tähendab siis seda et nad on pruunid, ei mustad ega valged, aga ega iga värviline sama värvi pole, on tumedamad ja heledamad ja nemad on heledamapoolsed. Muide värvilised tulid nõnda, et mustanahalised orjad said tihti valgenahaliste bossidega lapsi. Muidu naispere on uskumatult lühike. Ma oma 163cm paistan siit kõige pikem olevat. Noored tüdrukud on vääga peenikesed, nende sääremarjad moodustavad poole minu omast. Poisid on ka minu peres lühikesed. Pere on väga väga lärmakas, Kimon ja Chadi girlfriend laulavad ja tantsivad hommikust õhtuni, aga nad laulavad väga hästi, nagu mustanahalised ameerika filmides. Ka Candice laulab vahepeal, meie maja lemmikrepertuaar on hetkel kõik Michael Jacksonilt, nad elavad tema surma väga raskelt üle ja nad uurisid ka minult kas ma ikka nutsin kui Michael suri, aga ei.
Keelest nii palju et kodune keel on inglise aga räägitakse ka vahetevahel afrikaani keelt. Kui ma aus olen siis pole suurt vahet kas nad räägivad afrikaani või inglise keelt, aru ei saa ma enamus ajast niikuinii, sest nende aktsent,,,,WOW. Ma pean vahel umbes 4 korda üle küsima, mida? mida? mida? Näiteks täna küsis ema kas ma lähen ILVIIN. Ma nuputasin ja küsisin et mis see veel on? Nad olid imestunud aga nii palju skilli mul juba on et sain aru, et nad mõtlesid kas ma lähen üheteistkümnendasse klassi siin Aafrikas. Nad räägivad umbes nagu šotlased, R täht ei ole mitte pehme, aga pigem selline nagu Eestis.
Afrikaani keel on omaette ooper. See on hollandi keelest välja kujunenud ja ma ei ole veel isegi selle hääldamist selgeks õppinud. Tean ainult et Eesti on Estland ja seep on seep :D, ei on vist nee.
Kui ma siia jõudsin tehti grupp kaheks, teine eestlane, Elisa, läks Pretoriasse ja mina Cape Towni. Minu grupis oli 10 sakslast ja mina. YFU töötajad nägid vist, et ma suhteliselt üksildane ja käisid koguaeg pärimas ega ma pissida, süüa, raha vahetada ei taha ja igat asja vähemalt kolm korda. Nädalavahetusel tuleb orientatsioon, millest ma siis hiljem räägin, seal tuleb kindlasti palju mängida ja ma vihkan seda. Muide Kaplinnast on vaid kaks vahetusõpilast, sakslane Phil ja mina. Ta ööbib ühe üksiku mehe juures kes töötab YFU heaks, selle sama mehe juures elas paar aastat tagasi ka üks eesti poiss. Kõik olid väga kadedad mu peale sest Kaplinn asub ookeani ääres ja siin on mäed. Sisemaa on pigem mitte nii roheline ja mägine.
Kui ma siia jõudsin olin ma väsinud, sest lendasin lennukiga terve öö ja seal oli võimatu magada. Ja siis pere küsis kas ma järgmine päev Kimoniga kirikusse tahan minna. Ma ütlesin et okei. JA MA PIDIN KELL SEITSE ÄRKAMA. Olgu siis, kirik oli supercool, Kimonil oli sõbrannadega tantsukavad ja see programm oli orienteeritud lastele. Siis tantsiti ja lauldi. Laulud olid a la mingi tüdrukutebänd mis mtv'st tuleb. Aga sõnad näiteks: I KNOW MY GOD IS REAL AND NOTHING WILL CHANGE HOW I FEEL (ma tean, et mu jumal on tõeline ja miski ei muuda minu tundeid). See tõlge oli mu vanavanemate jaoks..
Enne seda nalja seal musitas ja kallistas mind terve kogukond läbi ja kohalikud poisid üritasid minuga juttu teha aga ei tulnud eriti välja, sest nende jutust mina aru ei saanud eriti. Alati noogutasin ja ütlesin OKAY YES OKAY, õhtusöögilauas kuulsin, et keegi oli mind lõunale kutsunud, aga seda ma ise ei teadnudki, ju ma siis vastasin OKAY YES.
Peale seda nalja läksime küla vahele lapsi kirikusse meelitama. See nägi välja nii, et osad panid maskid, osad hawaii lillepärjad ja osad mingid värvilised rätid ümber. Siis üks poiss kõndis ees, puhus pasunat ja tantsis ja laulis ja meie pidime järgi tegema, mis ta ütles. Kui seda veel juhtub siis kavatsen video teha, see oli naljakas. Tegelikult on kirik ainus mis siinsetele lastele huvi pakub. Seal saab tasuta süüa, kommi, laulda, tantsida, joonistada jne.
Rahvusega on nii, et kõik arvavad et ma olen Venemaalt aga osad vist isegi teavad, et Eesti Euroopas asub, või nad teevad sellise näo. Kimonile ei jää kuidagi sõna Estonia meelde, samamoodi nagu sakslastele. Ma ütlesin et I'm from Estonia ja siis küsis sakslane Phil et kuidas Eesti inglise keeles on, kas Estland. mida???? kui ma ütlesin et ongi Estonia siis ta umbes kolme minuti pärast küsis mis keelt räägitakse est.............. ja rohkem talle ei meenunud..pidin lõpetama, et ONIA. uskumatu
muide kiriku võileibadest nii palju, et nad panevad kahe saia vahele riivitud viinerit. :D see nägi väga maitsev välja aga kui ma kuulsin et see viiner on ei olnud enam isu nii suur.
Muide siin on ju hetkel talv ja talvevaheaeg, aga Kimon ärkab ikka iga päev kell seitse üles et kirikusse minna. Väljas on päeval 20 kraadi moodi, natukene külmem võib-olla mina olen igatahes saabaste ja jopega aga kohalikud on lühkarite ja t-särkidega ning räägivad WOW NII KÜLM NII KÜLM,,,tuba on nagu hundilaut, ainus asi mis mõnu pakub on villased sokid ja soojakott mis on koguaeg põhjas ning mis on ka ainus asi mis mu tuba kütab. Minu toast viib uks õue ja ukse sees on augud ja pilud.
ahjaa see lennuk millega ma tulin oli extraordinaire....igal ühel oli oma telekas, sealt vaata Coco avant Chaneli, seks ja linna, simpsoneid,,mida hing ihaldab
kui ma koju jõudsin rõhutas ema et nad on vaesed ja ma võtan seda arvesse, aga suuri probleeme pole, igas toas va. mul on telekas, wifi on, läpakad jne jne.

loodan, et oli hea lugeda, tuli küll pikk ja kui miski häiris võib kommentaaridesse kirjutada,,,kui kirjapilt häirib ei huvita!!!

3 comments:

  1. hanna sa kirjutad nii naljakalt ma olin terve aja krampides
    liina

    ReplyDelete
  2. rassu seda on tore kuulda, liina

    ReplyDelete
  3. Hei, käisin ka ise LAVis, aasta siis oli 2008 vist, nii et loen põnevusega su blogi:)

    Aga mis küsimusi tekitas oli siis su eelviimane lõik ehk wifi ja läpakad!? :O

    Ole tubli;)

    ReplyDelete