Thursday, July 23, 2009

oh mind rumalat, ma siin enne kõva häälega kuulutasin, kuidas lapsed reedel varem vabaks saavad, sest et nad "väsinud" on. Põhjus aga palju huvitavam, kell 13:00 peavad ju moslemid mošeesse minema ja kuna siin on moslemeid väga palju, siis peabki kool pool tundi varem lõppema et kõik ikka kohale jõuaksid. Osad õpetajad on ka meie koolis moslemid seetõttu lastakse kõik varem ära, mõndades koolides lastakse ainult moslemid. Kimon ütles, et see on omaette vaatepilt sest kõik panevad koolis juba oma rüüd selga ja lähevad, seega homme saan näha seda nalja.
veel tahaksin öelda seda, et kellegi pähe äkki turgatas mõte, et kuidas valged siin üldse tööd saavad,,,vihjan neile kes lugesid toda postitust kus rääkisin bee'st. See on nõnda, et siin on kindlaks määratud, et oletame kümnest töötajast 2 PEAVAD valged olema. Firmad peavad reegleid täitma ja seega olgu seal nii palju musti ja värvlisi tahtjaid mis tahes järjekorras ootamas, aga kui neil kahte valget ei ole on nad sunnitud valge palkama ja nii kindlustatakse kõikide värbamine. Väga kaval, väga kaval.
Veel mainiksin seda, et sain ka oma esimese pühapäevase kirikukogemuse. Nojah see oli ränk. Pühapäeval ärkan siis kell seitse :) siis lähen kirikusse, seal laulame, loeme piiblit, tantsime, palvetame(ma võtan ka sellest osa, langetades pea ja sulgedes silmad aga tavaliselt mõtlen ma omi mõtteid) ja siis on taaskord laval mingi mees, kes karjus eelmine pühapäev terve aja MAKE IT SMOKE, see oli jutluse teema. Teine asi mis mulle meelde jäi oli, ALL THE FAT IS THE LORD'S(kogu rasv on Issanda),,,,AMEN ütleksin ma selle peale, see teeb mind rõõmsaks. Aga kui alguses olime paar laulu ära laulnud ja istuda võis, jäin jälle oma mõtetega isekeski ja järsku kuulen, et eesseisev pastor ütleb,,AND WE HAVE A GUEST, HANNA-KRISTIN ARRO, FROM ESTONIA, WHO HAS ENTERED THE INTERNSHIP.. vms(meil on külaline, hanna eestist kes on meie kirikus intern (kui nii võib öelda))...ausaltöeldes oli kirik paksult rahvast täis ja mina hullumas,,vaatasin kimonile otsa ja too ütles, et püsti tõuseksin, seda ma tegin ja siis kõik tervitasid mind ja saime edasi mindud....OKAY
homme on chadi sünku ja toimub väike braai ning minek ka noortekirikusse,,kus mängime MÄNGE, jessss,,ma vihkan mänge!!!! Koolis on kõik normaalne, sellises tunnis nagu life orientation pean eesti kohta essee tegema ja see on kõik. Tähelepanu pööratakse mulle juba veidi vähem.
ahh olen ma ikka loll. Kui pühap. kirik läbi sai läksime koju ja kell viis teatas vanaema, et nüüd läheme kirikusse. ma olin väga segaduses aga jah, me käime pühapäeviti kaks korda kirikus ja mõlemal korral on seal sama jama. lihtsalt õhtul vähem inimesi ja mul igavam. Aga kuna mu õde, candice, on worship team'i(see on see ansambel, kes seal laval muusikat teeb, candice mängib klaverit ja laulab, kimon ainult laulab ja chad on helimees) liider pean end austusest seal siiski ilmutama. õhtul sööme ka seda püha leiba, ehk kristuse keha ja joome veini, ehk kristuse verd, aga mina sellest osa ei võta. ei ei ei. viimane kord oli kõht hirmus tühi ja oli isuäratav küll see saiakontsik, aga no ei ei ei!
Muide ma tunnen end veidi halvasti, et siin kiriku ja jumala üle nalja heidan, aga see olen mina ja loodan, et keegi solvatud ei ole....

lõppu ütleksin, et jou ma se poes(koolis tihti osad ütlevad, et ütle seda ÕPETAJALE, SIIS SAAD RAHA) väga naljakas, nagu ma usuks aga see on afrikaani keeles ropendamine ja tähendab su ema v***. seda kasutatakse väga tihti,,hääldus on (jou) massõ puss. muide afrikaani keele tunnis täna vaatasime filmi, iga viie minuti tagant keegi ütles paar lauset ülejäänud aeg jätkati sugu ja suitsetati marihuanat. ma ei tea miks selline film, üldse on siin nii, et kui ma alguses tulin olin veidi aukartlik...WOW siinsed noored on nii tublid, oskavad kahte keelt perfektselt. Kui ma aga Kimonilt üks päev küsisin, kuidas afrikaani keeles tere hommikust on ei osanud ta mulle vastata, siis ei teadnud ta ka kuidas sõna hommik üldse on. Ja inglise keele tunnis õppisime kuidas kirjutada sõna PATIENCE. no see oli naeruväärne. Seega minu arvamus muutus, täielikult.
On osad pered, kes räägivad omavahel ainult afrikaani keeles, neil lastel on koolis oma paralleel, aga vahetevahel on segatunnid ja siis räägib õpetaja kahes keeles, enamus ajast unustab ta seda teha aga olgu. Enamus peresid on aga üle läinud inglise keelele, sest mudu on hirm et lapsed ei oska inglise keelt ja ei saa tulevikus tööd. Probleem aga selles et nüüd ei oska lapsed afrikaani keelt, mina arvan, et nende afrikaani keel on umbes samal tasemel mis minu inglise keel, see on aga ainult oletus. Igatahes kuulen mina seda keelt harva ja oskan ainult paari sõna. Aga ma üritan, ma üritan......

No comments:

Post a Comment