Sunday, July 19, 2009

Nojah, sellel miks ma nii kaua ei kirjutanud on põhjus ka, mul polnud internetti ja seda sellepärast, et siin on selline süsteem, et iga kuu tuhande giga eest? Mingi selline kahtlane limiit on ja mina ei teadnud ja kuulasin päevad läbi youtube’ist mussi ja nautisin internetti. Ma ei lootnudki, et see arvuti ja interneti värk nii libedalt läheb.

Igatahes, oma päevaplaani kirjutamise pärast ma blogi ei teinud ning kui ma peaksin sellele üle minema, siis hoiatage. Olen endale vahepeal palju märksõnu üles kirjutanud, et miski ei ununeks ja nüüd ma siis hakkan neid ette laduma.
Kõigepealt tahtsin rääkida sellest, et üks päev küsisin vanaemalt, kus on mu õed vennad, ütles ta siis, et läksid elektrit ostma. Ma küsisin, et mis mõttes elektrit ostma ja kui ta näitas lambipirnile sain aru, ahhaaaa, lambipirni ostma! Ja siis ütles vanaema, et jah muidu ei saa sa enam arvutis olla ja üldse kõik läheb pimedaks. Siis olin ma taas segaduses ja tulebki välja, et siin lähed poodi, ütled, saja randi (siinne raha) eest elektrit, palun, siis antakse mingi number ja trükid selle endale kodus mingisse aparaati ja voila.
Ja juba on mul aafrikas armastus..................saage tuttavaks, tema nimi on Chutney. Chutney on kaste, mida lõuna-aafriklased kõikjale topivad, nüüdsest ka mina! See on puuviljakaste tegelikult, äädika, suhkru ja ingveriga. Aga siiski vürtsine, sest peale selle söömist suu õhkab. Igatahes olen mina suurim chutneylover ja tõesti, ma kujutlen kui hea see oleks ühe keefirimarinaadis seašašlõki peal. WOW WOW WOW. Soovitan Eestis kastmeleti vahel seigeldes silmad lahti hoida ja kui chutneyt on, ostke kindlasti. Mul on chutneypurgi jaoks juba tagasituleku puhul kohvris väike nurk reserveeritud.
Nad muide kaustavad avokaadot saiamäärdena :D ma seda ei ole veel proovinud, aga mida ma proovisin oli guaavakompott vaniljekastmega......LEKKKER(hääldus lekkaa) nagu nad ise ütlevad koguaeg, see tähendab fabulous umbes afrikaani keeles...
Vahepeal sain ka sotti, mis asi täpselt on tuck shop. Kui ma siin Mitchell’s Plainis vahel autoga kihutanud olen, olen näinud, et kodude ustele on kirjutatud tuck shop. Tuleb välja, et tuck shopid on isegi seal, kus silti pole ja minu tänaval on neid juba tükki kaks. See on siis selline nali, et astud kellegi koju, ukse ees on trellid ja läbi trellide vaatad, mida müüakse. Sealt saab kõike, kõike, kõike. Ma olin kohe õnne täis, sest ma pole siiani julenud veel üksi lähedalolevasse tanklasse minna. Mõtlesin, et mul on probleemile lahendus, sest tuckshopid kiviviske kaugusel, aga Kimon ütles, et tema kunagi tuck shopis üksi ei käi, seega pole minulgi suurt võimalust.

Ma kunagi mainisin, et mu pere ütles, et nad on vaesemast vaesemad, nüüd olen ma avastanud et neil on kolm autot...ma ei teagi mida sellest arvata.

Täna käisin ma Chadi, Simoné ja Kimoniga tööl kaasas. Nad töötavad iga laupäev cape townist paarikümne kilomeetri kaugusel olevas putkas. YOOOOR, nagu nad ise ütlevad, see oli paradiis, tööd mina tegema ei pidanud, pidin ainult sööma. Tööd oleks tahtnud teha, aga probleem selles, et klienditeenindajana ei oleks ma väga tõhus, sest klientide soovidest ma jätkuvalt aru ei saa. Nad on liiga vaiksed ja aktsent on ka ikka päris õudne.
Putkast veel nii palju, et nad panevad kakao sisse suhkrut ja vett. Ja kallavad friikate peale äädikat. Ma ütleks siia lõppu ühe IU aga nagu meile õpetati, vahetusaastal pole asju mis on head või halvad, asjad on erinevad............
Ja ma ei saa mainimata jätta, et kui meil Eestis on palju vorste grillimisel, siis neil ainult üks. Ja see on pikk ja paks nagu maduuss, maitse pole just parim, Nõo grillvorst lambasooles on ikka kordi parem, aga mida teha.
Siis veel selline veider fakt, et lõuna-aafriklased ütlevad valgusfoori kohta robot. Ja teedel on ka sildid, et robot eespool. Ameeriklased ootavat siis huviga, et kus see robot on, kuskil ju ei ole.

Eile õhtul käisime frog centeris. Ma ütleksin kirikus, aga kirik see vist väga ei ole. See on koht, kus käivad koos noored baptistid. Uskumatu, see on suur jääkülm saal ja see on paksult inimesi täis, nad kõik näevad välja nagu viimased gängstad, mängivad pinksi, jalgpalli, korvpalli, kaarte, doominot jne jne. Ja siis varsti tuuakse toolid lava ette ja kuna on koolivaheaeg, ööbis hulk noori seal terve selle nädala ja valmistasid ette sketše, laule jne. Kõik olid seotud jumalaga, aga tihti ei saanudki ma aru, et kus see jeesus seal siis ilmus. Igatahes oli seal cool ja uskumatu on minu jaoks see, et oli reede õhtu, kell oli kümme ja nii nad seal kõik istusid, palvetasid, kuulasid jne jne. Keegi ei jooksnud kusagile jooma, suitsetama nagu koledad eesti noored. Tegelikult käisin ma seal selle ühe nädala jooksul kolm korda ja seal oli vahva, sest tutvusin veel umbes tuhande inimesega. Ma oleks tahtnud sealseid asju filmida ja pildistada, vahel on kiusatus nii suur, aga vahetusaasta eesmärk on see, et sa saad ise aafriklaseks mitte ei jää eestlaseks, kes elab aafrikas. Ma tunneksin ennast narrina seal koguaeg fotokaga ringi joostes.

Eile käisin ka Phili ja Jaymioniga Canal Walkis kinos Harry Potterit vaatamas. Olgu, ma ei pidanud oma päevakavast rääkima, aga tahtsin lihtsalt mainida, et Canal Walk on suurim kaubanduskeskus Aafrikas ja nüüd on minugi jalg seal käinud.
Täna kui ma seda kirjutan (18. Juuli) on Madiba (Nelson Mandela hüüdnimi) sünnipäev ja ta sai 91. See on siin väga tähtis ja igaüks pidi oma päevast võtma 67 minutit ja pühenduma kogukonnale...mitte ei pidanud aga no see oli soovitatav ja mina seda kahjuks ei teinud
Aga üleeile viis Jaymion mind ja Phili väikesele tuurile, muide ma sain Phili majas sees ka käia ja noh ma jätan tunded endale,,, aga see oli imeline. Igatahes ütles Phil oma host-isa Hansule, et ma ei taha siin elada, otsige mulle uus pere.(ainult isaga on väga igav) Ma loodan südamest, et teda Cape Townist minema ei viida, siis jääksin ma üksinda siia ja see oleks nukker.
Igatahes nüüd tuurist, kõigepealt käsisime kuulsaid lõuna-aafrika pingviine vaatamas. Jah, kes ei teadnud siis siin elavad pingviinid, nad on küll kolm korda väiksemad, kuid siiski väga armsad. Sellest rannast sõitsin ka mööda, kus 60 vaala natuke aega tagasi enesetapu tegid.....:(
Ja parim asi päeva juures oli see, et meiega kaasas oli Jaymioni endine klassiõde, kes on sakslane, seega rääkisid taas kõik, peale minu, saksa keelt!!! Igatahes on ta terve elu siin elanud ja nende kodu....imeline. See ei olnudki selline suur uhke maja nagu Philil, aga see maja asus Muizenbergis, mäenõlval, vaatega ookeanile ja see oli kunstnike maja. Aed oli selline metsik ja mingeid indinaanlaste vigureid täis. Maja seest oli ka hästi värviline ja hubane. Mari-Liis Bunder, tervitan sind siinkohal, sest sulle oleks seal kindlasti meeldinud! Igatahes olid kodus ka selle tüdruku ema, kasuisa ja tema laps, tüdruk ise on 20 aastane. Kujutate ette nad tegid õhtusööki ja kutsusid meidki. Õhtusöögiks oli siis aedviljakarri, riis ja kala (siinkohal tervitaksin isa Alarit, sest kala süües tulid mul sina meelde!!!). Siis sõime õhtusööki, mina ja lõuna-aafrika pere. Ma olin nii õnnelik. Siis mängisime mängu 30 seconds mis on lõuna-aafrika versioon Aliasest. No ütleme nii, et üle pooled sõnadest olid seotud Lõuna-Aafrikaga ja pool ajast läks mul uue kaardi otsimisele, sest ma olin nõutu kui sõnaks oli Kgurdiryuthe. Selle sõna mõtlesin ma ise välja, aga okei, saate aru, millest ma räägin. Muide kaks jubedat juhtumit selle majaga seoses. Ükskord istus tüdruk suures toas, rõduuks lahti ja järsku vaatas talle otsa paavian. Paavianid on päris pirakad ja võvivad sul läpaka ka ära varastada kui väga tahavad, seega on nad ikka päris hirmsad. Tüdruk oli siis hüsteeritsenud, aga paavian jäi rahulikuks, sõi paar banaani ja läks oma koju tagasi.
Kui see tüdruk veel rase oli istus ta üksinda all korrusel ja kuulis üleval kolistamist. Kuna tegemist on lõuna-aafrikaga sai ta sotti, et varas! Ma oleks end ausalt sealsamas ära tapnud, aga tema üritas politseisse helistada, aga kõneaega ei olnud :D. Siis sai mingi smsi saata oma sõbrale, kes siis omakorda sõbrad kokku ajas ja kaigastega maja juurde läksid. Kui röövel seda nägi jättis koti kus kurat ja hüppas alla sealt mäenõlvalt. Koti jättis õnneks koju, aga sisse oli ta pakkinud isegi HAMBAPASTA.
Muide see tüdruk on sakslane nagu ma mainisin ja tema ütles et tema arvates afrikaanerite (valgete lõuna-aafriklaste) kultuur koosneb kahest asjast: joomisest ja liha söömisest. Lisas ta veel, et talle üldsegi need afrikaanerid ei meeldi, naljakas oli seda kuulata, sest mina oma lolli peaga arvasin et kes on valge lõuna-aafriklane on ka afrikaaner automaatselt aga ei.
Ja nüüd siis eilsest õhtust. Peale Frog Centerit teatas Candice, kell oli 23:00, et tema tahab mulle Kaplinna ööelu näidata. Viis ta mind siis klubitänavale, geiklubitänavale ja prostituutide tänavale. Peale seda ostsime ühe gatsby, mis pidavat Kaplinlase tunnustoit olema. See kujutab endast suuuurt sandwichi, kus vahel friikad ja liha, salat ja CHUTNEY. Nagu praad, mis on saia vahele pigistatud. Pikk ja lai, ostsime ühe ja kuuekesi saime sellest söönuks. Seda sõime mingis Camps Bay rannas, see on koht, kus VÄGA rikkad elavad. Siis käisime V&A Waterfrontil kõndimas ja tee peal magas hüljes, kujutate ette. Mina käisin välja idee helistada loomakaitsjatele ja teatada surevast hülgest, aga nad naersid ja ütlesid et hülged tihti magavadki maa peal. Koju jõudsime kell kolm öösel ja ma olin õnnelik.

Muide ma leidsin just enda voodist kirbu, üleeile öösel ärkasin ma selle peale üles, et mu kõhunahast käis läbi väike valujudin ja siis tekkis sinna suur punane punn. Ma olin kohe kindel, et mingi loom see nüüd oli, sest punne rohkem ei tekkinud, aga nüüd sain kinnitust, et kirp. Nojah,,,,,T.I.A.
muide mu vanaisa on moslem ma sain täna teada, seepärast me peres sealiha ei söödagi!

ahjaa, täna on 25 kraadi,,,lekker!!!!
see on Kaplinna kesklinn, et te ei arvaks et siin ainult hütid ja kõrb on (maribun see pilt on pühendatud sulle, tead vast ise ka miks)
ja kesklinnas jooksid ringi oravad kes ei peljanud ka peost süüa

see on vaade, selle pere kellest rääkisin, rõdult

see pilt on selleks, et näidata teile milline saaste koguneb tuulevaiksel päeval kaplinna kohale, see pruun triip seal mere kohal ongi saaste ja see hõljub kogu linna kohal
see on siis selle pere elutuba, kahjuks ei ole aru saada kui cool see tegelikult oli :(
ja see on nende aias mingi nurgake
see on tagaaed
ja need on need aafrika pingniinid

ja selline oli vaade päikeseloojangu ajal

No comments:

Post a Comment