Wednesday, August 19, 2009

oh kallid lugejad, ma nutan ja palun andestust....MUL EI OLNUD INTERNETTI JA SEDA ÜLE NÄDALA AJA. See on lausa mõnitamine, hetkel on mu õnn nii suur et ma ei tea mida ära teha kõige selle internetiga mis mul hetkel on. Igatahes jõudsin selle aja jooksul neli postitust valmis kirjutada, mitu A4'a seega võite nüüd postitusesaju alla sattuda. Iga päev vähemalt üks, garanteerin teile! Siit tuleb aga see mille ma umbes nädalakese tagasi valmis kirjutasin:

Taaskord tuleb siitpoolt selline vähe värdjalik postitus, kus teemad on väga erinevad ja kus ma lihtsalt hüppan ühelt jutult teisele, mulle küll ei meeldi sellist rida ajada, aga mis teha, eluke sunnib.
Ma kunagi sõbranjele kurtsin, et vanaema käib pinda ja ta leidis loo naljaka olevat, ütles et blogisse kirjutaksin ja eks ma nüüd siis seda teengi. Vanaema Pauline arvab, et ma olen alaarenenud (kordab igat ingliskeelset lauset 7 korda üle) ja üldse on ta nagu natuke seniilsevõitu vahel. Esiteks orgunnib ta liiga palju mu elu ja paneb paska päris tihti. Näiteks käisime me kunagi perega väikesel väljasõidul eks, aga tegu oli pühapäevaga ja seega pidin end kiriku tõttu väga vara püsti ajama. Seega pool päeva olin ma unesegane ja mitte eriti suhtlemisaldis. Ja kujutate pilti läksime mingite võõraste juurde nädal hiljem ja vanaema kukkus seletama: JA KUI MEIE PÜHAPÄEVAL VÄLJAS KÄISIME, VAENE HANNA, TA NUTTIS, NII VÄGA IGATSES OMA PERET.(ma ei nutnud) Tegelikult mõtlesin ma terve aja et NOW FOR A LEKKER SLAAP (no ma ei taha oma keeleoskusega uhkeldada, lihtsalt mõtlesin et toon näite. Nii räägivad siinsed inglise keelt, vahel pean küll üle küsima, et mida see nüüd tähendas aga põhisõnavara olen selgeks teinud ja see lause tähendab et nüüd teeks mõnusa uinaku vms, lekker slaap siis afrikaani keel eks) ja perele mitte kordagi, aga vanaema ikka jutustas: KÜLL MA SIIS MÕTLESIN, ET VAENE LAPS, EI OSANUD TEDA KUIDAGI AIDATA NO NII VÄGA IGATSES TA OMA PERET. Ma läksin viha täis ja ütlesin talle otse silma, et EI OLNUD NII, MA OLIN LIHTSALT VÄSINUD. Aga eks ta oma südames ikka loodab, et ma kodu igatsesin. Aga mis kõige hullem. Ta on pesemishull. Iga päev kui ma koolist tulen on ta pool kohvrit välja koukinud ja ära pesnud ja need asjad on selleks ajaks juba ära kuivanud ja tagasi kohvrisse maandunud. Esiteks kuidas saab üldse nii kiiresti pesta ja teiseks ma pole pooli riideid veel jõudnud kandagi aga vanaema on igat eset juba vähemalt 4 korda pesnud. Mind ajab selline asi vihale, ta tahab hea olla, ma saan aru, aga mu pusa mis oli alguses erkroosa on nüüd selline tuhm ja ilge, värvi võib nagu ise juurde kujutleda. Vahetevahel on asjadel ikka plekid peal ja vahel on need natukene ligased, teate küll, pesuvahend on külge jäänud. Oh, siinkohal igatsen oma eesti vanaema, peale kelle pesemist asjad justkui uued olid (tervitused siitpoolt mamma!!!). Üldse on muide aafriklased (vähemalt siin) väga puhtad, olgu pead pesevad kord kahe nädala jooksul, aga pea neil ju selle aja peale ka väga mustaks ei lähe. Duši all käivad nad kindlasti iga päev ja riietel ei ole kunagi plekke ega midagi, ma olen igavene eurooplasest räpakoll siin. Kui aus olen siis mind mõni plekk ei häiri ja ega suurt numbrit sellest ka ei tee kui suka sisse kogemata auk on tulnud. Muide niivõrd räpakoll olen, et olen samu sukapükse kooli juba kuu aega kandnud, aga probleem selles, et siinsed sukad maksavad 10 randi ja ma ei taha neid isegi soetada endale, pole midagi hullemat kui rõve sukapüks. Pole lükrat, seega hoiavad põlveõndlatest eemale, on karedad, hargivahe ripub põlvede juures, augud tulevad esimesel kandmisel sisse, panevad tagumiku sügelema, vast teate, VÄGA ILGE !!!!
Ja nüüd hüpe uuele teemale, kui ma paar nädalat tagasi tööl olin ja avastasin menüüs sellise asja nagu vienna siis ma mõtlesin, et äkki viiner, aga polnud nagu kindel ka ja küsisin Kimonilt. Ja selline noorik poiss leti taga kuulis ja karjatas siis mulle et HAHHHH OLED IKKA LOLLAKAS KÜLL EI TEA MIS VIENNA ON. No eks ma säilitasin rahu ja ütlesin, et lase nüüd olla, ma ei ole lõuna-aafriklane. Siis nähvas ta veel et, ÜLDSEGI VIIN ON ÜKS RIIK KA. Ma ütlesin, et ega ikka ei ole küll viin on austria pealinn. Siis panin selle totaka lapse suu kinni ja enam ta meie putkasse ei sattunud. No olgu ma siin nüüd liialdasin, ega ma ta peale vihaseks ei saanud, ma hakkasin naerma kui ta mind lollakaks sõimas ja lõpuks on vienna ikkagi viiner ja hinges ma teadsin, ma teadsin....muide koolis tunnen ma end ka natukene totakana. Näiteks rääkis õpetaja, et toimub selline väike disko vanadele ja et igaüks tooks paki krõpsu, kommi, rosinaid, pähkleid mida iganes. Tegin nii kuis kästud ja kujutate ette, ma olin ainus kes midagi tõi. Õpetaja muidugi rõhutas seda neli korda ja ma läksin kaheksa korda näost punaseks kui terve klass mind vahtis, aga lõppude lõpuks olen ma ikkagi harjunud tegema seda mida õpetaja ütleb. Tänaseks oli tähtpäev et Life Orientationi töö õpetajale üle anda ja eile õhtul pimedas ruttasin mina veel poodi et vajalik ajaleht osta ja täna olin ma vist ainus kellel see tehtud oli, muide õpetaja isegi ei vaevunud küsima selle kohta. Ma tunnen end tõelise nohkarina siin, aga no südametunnistus eksisteerib mul peaaegu alati ja ma olen ikkagi enda jaoks võrdne teiste klassikaaslastega. Kuigi enda nahavärvi kipun ma unustama, sest kui mõni valge mind poes vahib teen kurja näo ette ja mõtlen peas et no on ikka rassist küll, aga kui mustanahaline vahib siis naeratan ja siis tuleb meelde, miks ta mind vahib, ma pole teps mitte mustanahaline ega värviline ju...see on ikkagi lõppkokkuvõttes tore, sest kui ma liberty promenade’i satun siis see on khayelitsha(township) elanike seas popp koht, see tähendab et väga palju kauneid vaeseid mehi ja naisi. Väga paljud teretavad mind, üks müüa karjus I LOVE YOU BABY, osad jälitavad, hüüavad hey blondie või white giiiiiirl vms. Krt ma ei saa siinkohal mainimata jätta, et eesti mehed on koledad ja peale selle mökud ka veel!!! Aga olgu hüpe uuele teemale...kui veel koolist rääkida, siis täna tegin bioloogia kontrolltööd ja muidugi ununes mul see sootuks ja ma polnud õppinud, kuigi ma tahtsin väga õppida. Siinne bioloogia on huvitav ka, mitte nagu eestis kus ainult mitoosi ja meioosi õpitakse (ardi siinkohal ma ei tervita sind juba teist korda). Kuidas töö läks seda ma ei tea, enamus asju ma muidugi ei teadnud, aga vahel olid mõtted mujal, sest seletatud oli emakakaela ja ma teadsin et vastus on emakakael AGA SÕNARAAMATUS EI OLNUD SÕNA EMAKAKAEL. Küll ma olin vihane enda peale, korrutasin peas, et hanna hanna kuidas sa selline debiilik oled et inglise keeles emakakaela ei tea???? Üritasin siis uterust ja necki igatpidi sobitada aga ei tulnud midagi välja. Kui mõnigi aafriklane selles töös minust halvemini tegi, olen enda üle uhke. Ausõna. Ma siin muidu mõtlesin ka, et äkki olen koolist sellise mulje jätnud et kõik on kukepea. Oh ei, küsimused mida õpetaja küsib on tihti parajad pähklid, milles see lihtsus seisneb on see, et kui keegi 2 sekundi jooksul ei vasta vastab õpetaja ise ära. Aga kui ajaloos midagi küsitakse siis vahin ma tavaliselt möku näoga õpetajale otsa. Ta aga arvab, et ma olen mõni geenius, kel inglise keel perfektselt suus. Nähvab et HANNA MIKS SINUL JUBA VASTATUD EI OLE. Sorryy aga lisaks sellele et nad jutus afrikaani keelt inglise keele vahele räägivad kasutavad nad tekstides vahetevahel xhosakeelseid sõnu. Näiteks oli mul lause et there is no need for ubuntu. Esimese hooga hakkasin naiivselt sõnaraamatut lehitsema aga ubuntut ei ilmunud isegi neljanda vaatamise järel ja nii siis saingi aru et tegemist ei ole inglise keelega. Nojah whatever the never nagu ütleb candice.
Teate ükspäev sattusin kogemata ragbimatši peale, aga sport on üks huvitav asi ja nii kukkusin kohe venda küsitlema. Tema ragbist suurt ei hooli ja nii siis pidingi ise nuputama kes miks kus ja kuidas. Enamus aja ma lihtsalt irvitasin, sest tegu on ikka väga naljaka spordialaga. Mingi mees hoiab palli süles ja üheksa meest hüppab talle peale ja siis too mees sipleb seal all. Siis on neil veel mingid lollakad murumütsid peas ja siis vahepeal nad peavad palli eest võitlema ja siis on nad nagu isased paavianid võitluses. Muide ragbitiim on valge, kaks värvilist on ka. Ja üks värviline on nagu parim eks ole, terves maailmas vist? Ja kujutate ette ta on rassist. AGA TA VIHKAB VÄRVILISI JA MUSTANAHALISI. Aga puänt seisneb ju selles et ta on ise värviline ja teps mitte hele. Seega ta on mu hingesugulane, olgu ma rassist ei ole, aga saate aru mida ma mõtlen. Tal on valge naine ja põhimõtteliselt ei räägigi ta kellegagi peale valgete. Selline mees.
Ja pool tundi tagasi vaatasin korraks maadlemist kah, seda näidakse siin ka 24/7 ja see on veel totakam kui ragbi. Ma naersin terve aja, mehed lihtsalt peksavad väga naljakate võtetega üksteist näkku jne ja siis neil on pikad juuksed ja nad arvavad et nad on väga sensuaalsed, aga nii see ei ole. Aga see ei ole kreekarooma maadlus. Saate aru nagu hulk hogangi, sellised maadlejad on nood. Ja mu koera Batista nimi on ka maadlejast inspireeritud, ilus nimi ja koerale sobib aga maadlejale küll mitte. Ja kui juba vägivallast rääkimiseks läks siis täna sattusin uudiste peale (seekord mitte xhosakeelsed minu õnneks, aga nood on mu lemmikud sest xhosa keeles on miljon erinevat klikki ja seda on päris võimatu seletada, igatahes on see väga naljakas keel ja kuulake youtube’ist kui viitsite). Ja siis esiteks tegi Pretorias üks mees sellise nalja, et läks pereemaga tülli ja siis kallas oma lapsed ja naise mingi gaasi v bensiiniga üle ja pani nad põlema,(liina, tervitused) kujutate ette, naine suri ära ja lapsed ripuvad elu küljes haiglas, lõpuks pani vist enda ka põlema ma pole päris kindel, aga sellised lood siinpool sood. Ahjaa ma kunagi rääkisin sellest autost mis automaadist raha võtab jne. Eile siis oli selline nali et läksid need pangamehed raha võtma ja päise päeva ajal hüppasid 8 relvastatud meest välja keset kaubanduskeskust, tapsid nood mehed ära ja läksid rahaga ära, nad siiamaani teadmata kadunud ja noh mida rohkem ma neid lugusid kuulen muutun üha paranoilisemaks ja varsti olen nagu mu õde kes ei julge kõrvaltänavasse üksi poodi minna!!!
Ja siit tänase päeva viimane teemavahetus, nüüd on pühapäevane kirik vähe huvitavam sest kaks nädalat on toimunud ka pühapäevakool. Seal on siis väikesed grupid ja siis istume laua ümber ja õpetaja räägib piiblist mingi loo ja siis arutame seda. Ausaltöeldes pole ma just väga entusiastlik kui asi läheb piibli juurde, aga oli mingi poiss, kes koguaeg korrutas et ANDKE HANNALE KA SÕNA TEMA TAHAB KA RÄÄKIDA, ma oleks talle laua alt jalaga munadesse virutanud, aga kuna viibisin kiriku territooriumil ja jeesus kristus võis mind pealt vaadata jätsin selle teo tegemata. Seega pidin rääkima, kas ma olen kannatlik ja kas ka vanematega ja kuna ma ei ole. Muidugi ütlesin et jaaaaa alati ja kõigiga ja õpetaja leidis, et ma olen ikka nii armas ja hea inimene :) my ass....ja oktoobris toimub JEESUSE LAAGER...JEEEE...mitu päeva jutti mängida mänge ja rääkida jeesusest. Ärge valesti aru saage, religioon on ikka väga huvitav asi ja kuulan alati hoolega kui piiblist juttu tuleb, aga MIKS NEED KURADI MÄNGUD. Muide ma ostan endale ka piibli, et natukene rohkem kursis olla nende asjadega. Hetkel olen ma nagu tumbajumba kui keegi piibli kätte annab ja ütleb et avage JEREMIAH 4 VERSE 9 LINE 2 JNE JNE. Igatahes tänan neid kes mind täna siia kuulama tulid ja lõpuni viitsisid jääda. Kui on mingeid erisoove siis palun trükkige need kommentaaridesse (kui midagi spetsiifilist teid lõuna-aafrika kohta huvitab olen alati aldis kirjutama). Mind teeb nukraks kui ainult maribun mind kommenteerib, aga olgu......cya..

7 comments:

  1. hanna......pea vastu, et iga postitus igal päeval oleks sama pikk!! tahtsin ka öelda, et nägin sind täna öösel unes, et sa istusid vana kaubamaja taga ja ma juhuslikult kõndisin sealt mööda ja sina seal istusid ja ootasid alarit. sa olid mõneks ajaks tagasi eestisse tulnud ja võib-olla ei olekski enam tagasi lav-i läinud, sest su perega oli mingi jama. keegi oli vist ära surnud:(
    aga täna tulin eedenist ossu loomapoest välja ja mida ma näen!! alar istub mänguväljaku juures ja mattias mängis mingite nööride peal:D oky ma nüüd naljakaid koduvideoid vaatama, tsau ja kallid

    ReplyDelete
  2. mulle vääääga meeldib su blogi. aga ma tahtsin lihtsalt küsida kas sul on võimalusi nagu seda ümbrust ja kodu ja kooli pildistada? lihtsalt nagu huvitab kuidas sealne elamine välja näeb. :D

    ReplyDelete
  3. Hei! Siiralt loodan, et saad oma sealse vanaemaga ikka hakkama. :) Jõudu ja jaksu sulle! Ja muide oivikuna ei maksa ennast tunda :) teised on lihtsalt loodrid :)

    ReplyDelete
  4. kle rassu, miks ütlesid seda unenäo asja, lõpeta, lõpeta eos. Aga ma näen väga tihti surmasid unes ja kunagi nad täide ei lähe, seega loodan parimat! aga tore et sa neid nägid ma pole juba üle kuu aja alarit näinud :S hale...igatahes naljakad koduvideod,,meil näidatakse hoopis O.C.'d, sulle kindlasti meeldiks mõtlesin oma peas, igatahes okei bye

    eee mari-liis, see oleks jah kindlasti tore ja huvitav ja kuna ma ise nii ära harjunud olen ei tule sellised asjad enam pähegi, seega tore et küsisid. Kodust ja oma tänavast ja naabermajadest panin natukene pilte ühes algusepostituses aga siin oleks väga palju mida pildistada, seega üritan su soovi täide viia, aga pean ütlema, et kooli pole ma veel valmis fotokat võtma, kuigi ma teen seda kindlapeale selle aasta jooksul :D aga mitte veel!

    :D teised on loodrid jah, selles on sul tuline õigus, aga olgu tänud vanaemaga, ta juba saab aru, et peab distantsi hoidma, sest ma vahel käitun üsna külmalt temaga,,,thank you

    ReplyDelete
  5. hanna, ma olen solvunud, ma ei lugenud su postitust isgei läbi, sets ma ei suuda, mõttetd on mujal, ag vaatasin sisi allapoole, palju comme on ja mida m alõpus näen?! AINULT MARIBUN COMMIB JA SEE SUCKS. tore on....

    ReplyDelete
  6. Hahaha su vanaema on küll cool;D ma päris kaua naersin siin seda:D
    ja muide ardi võiks ka sinu blogi lugeda:D

    ReplyDelete
  7. maribun, ma ei ütlend et see sucks sa paned praegu sõnad suhu....

    aga meri-liis, kui ardi mu blogi loeks oleks minuga lõpp ja ma peaksin tagasitulles lausa kooli vahetama, seega palun jumalat et ardi mingi ime läbi mu blogi üles ei leiaks :D

    ReplyDelete