Wednesday, March 31, 2010

Sawubona mnganiwami,

see tähendab siswati keeles tere minu sõber. Mul on mxitis kaks zulu poissi ja kui nad mind tervitavad hey või hello ütlen ma vahel vastu sawubona (tere) siis nad mõtlevad automaatselt et ma oskan zulu keelt ja küsivad unjani (kuidas läheb) kui ma seepeale vastan ngiyaphila (hästi) peavad nad mulle pikad jutlused zulu keeles maha ja mina va tobu ei saa mitte midagi aru, ma siis ütlen, et ma ei oska zulu keelt! Ja alati ütlevad nad et ÄRA VALETA, ÄRA MÄNGI MINUGA. See näitab ju seda, et siinmaal valged ja värvilised ei oska isegi tavalisi viisakusväljendeid bantu keeltes (bantu tähendab rahvas, ehk siis rahvaste keeled ja bantu keeled on kõik ülejäänud riigikeeled va. inglise ja afrikaani). Seega nii nad oletasidki et kui ma tere kuidas läheb hästi oskan öelda siis oskan arvatavasti tervet keelt.
Aega läks aga asja sai, nüüdseks on mul ka kõik ametlikud riigikeeled peas (neid siinmaal ju 11). Kõige räägitum on zulu, siis xhosa. Edasi ma ei tea aga meil on siin veel ndebele, venda, tsonga ja kui te mõtlete et kust kõik need keeled tulid siis ohhooo, üks keeltest on tswana ja väike vihje, naaberriigiks on boTSWANA, üheks keeleks on siswati ja naaberriigiks SWAZIland. Siis on meil veel põhja ja lõuna sotho ja naaberriigiks leSOTHO. Ehk siis kõiksugu ränded on kaasa toonud keeled. Ja need keeled on vahel ikka väga sarnased. Ma armastan sind on siswati keeles ngiyakutsandza, zulu keeles ngiyakuthanda. Tere ja kuidas läheb ja nood asjad on samad. Seega kui ma nendele zulu poistele midagi siswati keeles ütlen saavad nad ikka aru. Ma mõtlen et eestis peaks siis võru murrak omaette keel olema (lõuna-aafrika reeglite järgi), mitte lihtsalt murrak. Mul vahel tolle arusaamisegagi raskusi.
Üks asi millest natukene kahju, on see, et värvilised ei kuula eriti aafrika oma muusikat, kõik mis me siin kuuleme on see hale ameerika pop ja rnb ja mida kõike veel ja aafrika muusikast ma palju ei tea. Mustanahaliste seas on aga kõige kuulatum kindlasti HOUSE, selle järgi nad kwaitot tantsivadki ja olen kuulnud ka et house saigi lõuna-aafrikast alguse. Mulle vahel ka täitsa meeldib see (siis kui keegi midagi mõnes bantu keeles vahele laulab). Aga kui te tahate kuulata head lõuna-aafrika vabariigi muusikat kuulake sellist bändi nagu Freshlyground, nad on Kaplinnast pärit ja nende bänd on segarassidest seega seal nii musta kui valget ja seda ja toda. Eile nägin telekast et neil tuleb mais uus, siiani kõige aafrikalikum, plaat ja emme, sa tahtsid et ma sulle nende plaadi ostaks, ma nüüd ootan maikuud et see soetada. Freshlyground on ka üks ainult KAHEST lõuna-aafrika bändist mis kusagile world cupi plaadile või millelegi läks, seega ta peab hea olema. Nende musoon on selline mahe aafrikalik jazz või midagi sellist, aga seda ei saa ka nõnda piiritleda, väga mitmekülgne ühesõnaga, kuulake kindlasti! Ja jällegi, ma elan ju värvilistega, kes tahavad ainult totraid AMEERIKA õudukaid ja komöödiaid vaadata millest mul reaalselt kopp ees on, siis ei tea ma ka lõuna-aafrika kinost suurt midagi :’(. Olen vaid kuulnud et tsotsi pidi olema hea film, muide mustanahalist gängsterit kutsutakse siinmaal nimega tsotsi. Ja siis nägin reklaami filmist Skin, aga pole ka toda näinud, kui teil tuleb võimalus vaadake kindlasti. Mida teil aga kindlasti võimalus vaadata on, esiteks District 9 mis on lavi film kui te veel ei teadnud, tegemist aga mingi sci-fi värgiga ja ma ei hakka isegi närvi ajama end selle vaatamisega. Teine film on Invictus mis teil ka vast kinos jooksis, see on Nelson Mandelast ja ragbist, Morgan Freeman mängib Mandelat, WOW. Ma pole toda ka veel näinud, aga eestis kindlasti teen ära selle nalja, see on kindlasti väga huvitav.
Kui filmidest veel rääkida siis noortekirikus vaatasime me sellist filmi nagu The Lazarus Phenomenon ehk siis Laatsaruse Fenomen? See oli lugu piiblist okei bla bla ja siis näidati seal filmis taevast ja põrgut, issand kui haiglane, ma irvitasin terve aja. Ühesõnaga üks Nigeeria mees rääkis kuidas ta ära suri, vahepeal taevas ja põrgus käis ja siis tagasi ellu ärkas, ise oli ta väga tõsine sealjuures! Ühesõnaga milline on taevas, taevas on suured häärberid kus inimesed elavad ja sööki on alati lõputult ja keegi kunagi valu ei tunne ja lilled laulsid kooris ja mida kõike veel, täiesti absurdne. Aga eriti hästi jäi mulle meelde põrgu ja kui hirmus see oli! Mul võttis lausa kõhedaks. Põrgus oli muidugi tuli ja pime ja inimesed olid käpukil maas ja karjusid ja nutsid terve aja. Kõige paremini jäi mulle meelde see, et põrgus sa sööd oma liha ja siis oksendad selle välja, sööd jälle ära ja oksendad välja ja põrgus ja taevas on ju igavene elu, seega kallid eestlased, ma olen väga veendunud, et suurem osa teist läheb kohe kindla peale põrgusse, sest kui sa jeesus kristust oma päästjana ei tunnista ära mitte unistagi taevast. Nüüd siis teate mis teid (või meid) ees ootab ja ärge öelge et ma teid ei hoitatanud. Kõik ju teavad seal kirikus et okei ma pole päästetud, aga et ma ei USUGI ÜLDSE JUMALASSE. Kui nad esimese asjana põrgut nägid siis teise asjana pöördusid kõik hirmul ja kaastundlikud silmad minu poole ja nende peas käis kindlasti mõte, VAENE HANNA, TA HAKKAB VARSTI OMA LIHA SÖÖMA JA SEDA VÄLJA OKSENDAMA JA SEDA IGAVESTI. Ma ei lasknud end siiski sellest kõigutada. Inimesed käivad mult vahel ikka küsimas, et no kas sa nüüd juba usud jumalat? Ja kui ma ütlen no et ikka veel ei usu on nad sõnatud. Meil oli muide väga huvitav vaidlus eelmine nädal koolis. Istusime nõnda: mittereligioosne mina, moslemist klassiõde Faranaaz ja kirstlasest klassivend Justin. Mul on sellest jumala jutust kõrini ja ma üritasin lihtsalt kuulata mida targemad räägivad ja mida Faranaaz mulle rääkis oli see, et olgu mina seda juba tean, aga juhul kui teie ei tea siis Jeesus on jumala POEG, mitte jumal, nagu meie eestis tihti mõtleme, seega Jeesus Kristus oli prohvet. Aga Allah on JUMAL, seega Faranaaz ütleski Justinile, et kui teie usute jumala poega aga meie jumalasse siis kes on teie jumal??? Eks ikka Allah! Justin üritas midagi mökitada et jumal ongi jumal ja tema ei tea jne aga ma ka nõustun pigem Faranaaziga, või mis teie arvate?
Kool on üldse niivõrd tore koht et toredamat kohta pole maamunal kui Westridge High! Kõik on niivõrd tore va. inglise keele tund, kus õpetaja mind millegipärast enam ei salli. Olgu aasta alguses polnud juba temaga head lood, ma olin nimelt 2 nädalat koolis käinud kui ta mind tunnist välja viskas. Igatahes nüüd käib ta viimasel ajal KOGUAEG AINULT MULLE värvidele. HANNA KUS SU ESSEE ON, minu essee pole pooltki nii tähtis kui kõikide teiste oma aga aind mind ta pinnib. Siis käskis mul autost mingid kotid üles korrusele vedada ja andis mulle raskeima koti ja ütles et võta sina see, MA TAHAN ET SA RASKUST TUNNEKSID. Ma mõtlesin et issver milline julm mees. Ja siis kui ta mul lehed välja käskis jagada ja ma sõnagi lausumata püsti tõusin ja jagama hakkasin hakkas ta karjuma ÄRA TEE SELLEST SOTSIAALSET ASJA, ÄRA SOTSIALISEERU, olgu klassikaaslastele oli see vast suur asi et wow hanna andis lehed kätte ja eks igaüks ütles mulle midagi aga ma ei vastanud midagi, miks ta mind süüdistas!!!! Ja tihti süüdistab mind vastuste ette ütlemises jne!!!!!!!!!!!!!! Olgu sain klatsitud ja nüüd süda rahul,,,mine põrgusse yon!!!!!!!!!!
Nüüd on lood nõnda et kolm nädalat vaheaega (kahjuks) ja ohhooo, meil hakkab sügis tulema. Väljas on AINULT 20 kraadi ja mina kannan saapaid ja värisen!!! See aafrika ilm on mulle ikka naha alla pugenud ja kui te arvate et okei teil on juuni ja kaunis suvi ja mina aafrikast päevitatuna tulen siis tutkit. Sügis on käes ja varsti tuleb tali ja eestisse tulen ma valgena!!!!! Ja sõbrad on mult küsinud et kuda tunne, kas tahan ka tulla ja no absoluutselt ei taha, ausõna! Iga päev mõtlen sellele ja muutun üha kurvemaks, ma ei tahaks siia igaveseks jääda, aga detsembri lõpuni oleks perfekto,,või siis mitte? Ma ei tea, ma tõesti ei tea, aga ma veel ei taha......liiga palju on veel näha ja kogeda......................MWAH

5 comments:

  1. Freshlyground on Eestiski esinemas käinud :)
    aga sinu blogi on ülivinge
    -üks tundmatu austaja

    ReplyDelete
  2. issuke ja mul ei olnud õrna aimugi, irw igatahes tänan sind üks tundmatu austaja :D

    ReplyDelete
  3. Kusjuures. Kristlusel on mitmeid vorme. Ma siin Tshiilis, siin on katoliiklased,ja siin v6etakse Jeesust,Jumalat ja Pyha Hinge vms YHE ISIKSUSENA.
    Siis on siiin migni teine haru kristlasi,kes v6tavad neid k6ike eraldi ja Jeesust Jumala pojana,nagu sinagi v2itsid. Aga lihtsalt,katoliiklaste jaoks Jeesus ON Jumal:D Ehk mingi Jumal tuli tavainimesena,Jeesusena,maa peale ega tahtnud et keegi aru saaks ja yritas tavaelu elada ja 6petusi edasi anda,siis suri 2ra(reedel)siis t6usis pyhap2eval yle,solis ee pyha hing ja l2ks taevasse Jumalaks j2lle:D


    Muidu,v2ga v2ga hea blogi,tervitused Tshiilist!:)

    ReplyDelete
  4. no tänud selle informatsiooni eest ja ma tean jah meil siin ka kõik kristlased erinevad, minu pere on baptistid, naabrid on seitsmenda päeva adventistid, järgmised naabrid metodistid ja siin on neid kirikuid tuhandeid ja igaüks usub oma asja seega sel teemal võib igavesti arutama jääda!!!!

    ReplyDelete
  5. ma teadsin, et nad kohe sinu poole vaatasid, kui põrgust lugema hakkasin:d oi nali. Muide, mulle tna helistati ka sealst disney asjast, et kas ma ikka tulen, et mind ju välja valitud.....

    ReplyDelete