Monday, March 8, 2010


need on minu klassi naised, tagumises reas vasakult kolmas on Ayanda

Lugebhuta High’s käis minu klassis tüdruk nimega Ayanda, mis tähendab the increase of girls ehk siis tüdrukute(arvu) kasv/suurenemine. Ta ei ole klassikaliselt ilus tüdruk, aga ta köitis kohe mu tähelepanu, ta oli väga elav ja sõbralik ning jutt mis tema suust välja tuli ei olnud pooltki nii rumal kui ta klassikaaslaste oma. Vähehaaval hakkasime rohkem suhtlema ja mina sain üha rohkem ja rohkem tema elust teada. Ma olin üllatunud, aga tegelikult pole tema elu teistest tolle kandi tüdrukute omast erinev, ma panengi selle siinkohal kirja seetõttu et teie natukene teiste tüdrukute elust teaksite ja et ma ise Ayandat ei unustaks. Ta ütles mulle et ta ärkab iga hommik kell neli üles. Aga miks kui kool algab 6:30, kas sa elad koolist kaugel? Ei ela, aga ta tahab telekat vaadata, ma küsisin et miks sa peale kooli ei vaata, peale kooli ei luba õed mul telekat vaadata ja ütlevad et ma pean õppima. Seega Ayanda ärkab kell neli üles vaatab tunnikese telekat ja siis läheb päev käima. Kella neljani ollakse koolis ja peale kooli teeb ta perele süüa ja koristab kodu. Tal on kuus õde venda seega kokku on neid seitse, noorim on viie aastane ja vanim nelikümmend üks. Ma ei tea kuidas see võimalik on, aga ju siis on. Ta kodus on kümme tuba pluss eraldi maja kus on kaks tuba. Ja peale kooli peab ta seda kõike koristama ja tervele perekonnale süüa tegema, ma ei julenud küsida, kas ja kus ta vanemad on, ta mainis vaid et ta elab oma tädiga. Kui kodutööd tehtud asub ta koolitööde kallale ja nii päev õhtussse lähebki, kui ma küsisin, mis sa nädalavahetustel teed vastas ta seepeale, et peseb pesu ja taaskord koristab, teeb süüa ja õpib. Muide seal on ka laupäeviti kool seega tal palju vaba aega ei ole. Ayanda tahab peale kooli advokaadiks õppima minna, aga õed ütlesid, et neil ei ole piisavalt raha et õigusteaduskonna eest maksta ning kuna nemad on med.õed siis peab ka Ayanda med.õeks minema, kuigi tal igasugune huvi puudub.....

3 comments:

  1. Antud pildid su klassi6dede kooliriietus? ja sina nende hulgas tavaliste riietega?:D

    ReplyDelete
  2. Tere Hanna.
    Oleme Lõuna-Aafrika reisilt ilusti koju tagasi jõudnud. Kojusõit võttis aega 2 päeva ja 1 öö. Kuid pole hullu, olen juba välja puhanud. Tore oli sinuga kohtuda ja seda ilusate inimestega ilusat maad veidi tundma õppida. Meie reis oli lõpuni fantastiline. Teisel safaril oli ka meil ohtlik juhus hiigelsuure elevandiga, siiski otsustas ta metsa tagasi minna. Meie õnneks. Kuidas su perele maitses meie kodukandi leib? Ma saadan sõnumiga oma emaili aadressi, siis saad mulle sinna kirjutada. Küsimusi oleks veel. Ole tubli ja tore tüdruk edasi. Milvi.

    ReplyDelete
  3. oii eii meil oli ikka koolivorm, vabandust, ma j2tsin vist v2he vale mulje. see pilt on tehtud koolis traditsioonilisel p2eval ja need on traditsioonilised swazi r6ivad aga koolis neid ei kanta. ma muidu kandsin tavalisi riideid ja

    ja Milvi, mul on hea meel, ma saatsin kirja ka! Neile leib maitses, venna girlfriend s6i oma 4 viilu ja k2is koguaeg juurde kysimas ja suitsuvorst talle ka maru mekkis

    ReplyDelete