Tuesday, January 5, 2010

On ju jõulud, tähendab peaksid olema jõulud ja avantüristid kirjutasid, et neil oli ainult oad, vein ja armastus. Siis minul on peaaegu kõik mida ette võite kujutada, poed on ammu jõulukraami täis, majadel ripuvad tuled ja vilkuvad tekstid mis ütlevad pidulikult MERRY CHRISTMAS, inimesed räägivad erutunult jõuluriietest ja sellest ja tollest, aga minuni ei jõua see kohe üldse. Väljas on 30 kraadi, lumest, kasvõi veidi jahedamast ilmast võin ainult unistada, kõik on teistmoodi. Poes müüdi libalund ja Kimon jooksis uudishimulikult seda kompima ja küsis siis õnnelikul häälel, KAS SELLINE ONGI SIIS LUMI????? Panin käe sisse ja tundsin ebamugavat limast massi, PÄRIS LUMI KÜLL SELLINE EI OLE, ütlesin. Siis tuli müüa kes pole tõenäoliselt lumest undki näinud ja ütles siis vabanduseks, et see on kuuse peale panemiseks! Nojah....ma annan endast kõik, et jõulutunnet tekitada. Meil on nüüd kodus kuusepuu, võlts muidugi, aga siiski. Sellel on tuled mis vilguvad ja kui õhtul pimedaks läheb ja kõik oma tubadesse imbuvad lähen diivanile pikutama, vaatan tulede vilkumist ja kuulan jõululaule (tõmmake Mairi Campbell and Dave Francis – Auld Lang Syne, see oli seks ja linna filmis ka, kus Carrie jooksis Miranda poole ja väljas sadas lund, tal oli litritega müts, pidžaamapüksid ja karusnahkne kasukas). Täna ostsin ingverimaitselisi küpsiseid, sest siin ma piparkooke pole silmanud. Ingveriga oli nähtavasti kõvasti üle pingutatud ja pärast suu õhkas nii mis hirmus. Piparkookide asemel on poodides müügil selline asi nagu fruitcake ehk siis puuviljakook aga see on pigem nagu ühtne mass rosinatest ja veelkord rosinatest ning võib-olla on natuke tainast ka kusagile vahele eksinud. Veel müüdi igasugu naljakaid asju aga mu pere kahuks ei ostnud neid ja ma ka oma rumala peaga mitte. Üritan ma kõigest väest aga kuidagi ei taha välja tulla. Aga ma ei ütlegi et see halb on, vahetevahel kui päikese käes peesitan mõtlen, et hetkel sõbrad istuvad koolipingis ja uinuvad prantsuse kirjanduse tunnis või närvitsevad tuleva kontrolltöö pärast või midagi sellist. Mul on kõik nii lihtne ja tore, no küll on alles hea elu.
Aga kui teid huvitab kuidas meie kodus üldse jõulud toimivad, võin rääkida. Nähtavasti on meid siin üle kümne ja juba aafrikasse saabudes mõtlesin hirmuga jõululaupäevale, kust võtan ma need hunnikud raha et kõikidele kingitused teha? Õnneks luges ema mu mõtteid ja otsustas et see aasta tõmbame loosiga nime ja teeme kõik kahele inimesele teatud raha piires kingituse. Ma ei saa mainimata jätta, et siin on kohustuseks endale jõuludeks uued riided osta, tollest outfitist räägitakse veel järgmine aastagi. Uued jõulud on käes aga ikka kuulen tihtipeale õdedelt, et näed see on see tüdruk ja ta nägi NII KOLE JÕULUDE AJAL VÄLJA, ei tea kust ta sellised riided välja koukis issand, jalanõud ei läinud absoluutselt kõrvarõngastega kokku. Muide pean ära mainima et värvilised mõtlevad väga palju oma riietusele ja minu arvates on nende maitse suhteliselt metsas, selline terranova vs sixtina. Kui sul on miskit roosat, kasvõi peavõru, siis sul PEAB ka mingi teine asi roosaga seljas olema. Üht värvi ei tohi üks kord esindatud olla, mina olen riietumise suhtes arvamusel, et ei ole olemas mingeid SELLE HOOAJA VÄRV ON INDIGO SININE, ei ei, kanna mida tahad ja ei usu mina ka mingitesse, SELLEL HOOAJAL ON KUDUMID HÄSTI IN asjadesse. Veel vähem usun ma sellesse et värvid peaksid viimsusteni läbi mõeldud olema jne aga siin nad kahjuks nii mõtlevad, kollane ja oranž, sinine ja roheline jne. Ma üritan ikka õdedele vahel mõistust pähe panna, aga ei nad ei usalda minu eurooplase maitset. Ja ma ei saa mainimata jätta et pole midagi ilgemat kui matric balli kleidid, appi, ma pean sellest omaette sissekande tegema, seda aga kunagi siis kui internetti piisavalt on et pilte panna, seal pole sõnu vaja, kõik on nii ülepingutatud ja ilge, väkk! Ja vaadake vaid kuhu ma oma jutuga välja jõudsin. Ärge küsige mida mina jõululaupäeval kannan, raha on mul ammuilma KLA (otsas afr.) ja mind eriti ei eruta ka see dressing up. Igatahes jõulupäev on siis selline, et hommikul kell kaheksa on kirikus jumalateenistus (seal see moeetendus toimubki), siis süüakse jõululõunat, meie läheme kusagile restorani. Ja siis läheme kimoni teisele vanaemale grassy park’i külla ja edasi ma ei teagi. Äkki kellelgi tuli nüüd pähe mõte et mis meie moslemist vanaisa siis teeb. Moslemitel ju jõule ei ole, seega ei ole jõululaupäeval suurt muret, et kes nüüd töötab? Moslemid võivad rahuliku südamega töötada. Aga meie peres on nõnda et see moslemite “jõul” ehk siis eid mubarak või labarang, sellest võtavad ka meie pere kristlaed osa ja vanaisa võttis jõuludest ka. Aga nähtavasti on jõulud ju ikkagi püha et tähistada jeesuse sünnipäeva. Ja kui nad kuulevad minult et me Eestis jumalat ei usu aga jõule peame lähevad furoori täis. JÄRELIKULT USUTE SIIS JU JUMALASSE ma ütlen et no ei usu, USUTE SIIS PEATE JU USKUMA MIS TE SIIS ÜLDSE PEATE, MILLE JAOKS TEIL NEED JÕULUD ON SIIS ÜLDSE. Ma ütlesin, et ega nemad ka jõulude ajal esimese asjana jeesusele ei mõtle ja nad tunnistasid seda ise ka, aga ikka vaidlevad. Ja tundub et värviliste seas on jõulud muutuse aeg, järsku hakkavad kõik kodus agaralt remonti tegema, ostetakse uued voodipesud, värvitakse seinu, tehakse uued sonengud jne. Ja seda paljudes peredes. Mina tahan lihtsalt oma kingituse kätte saada ja uut aastat oodata! Ja siis lähen kooli!!!!!!!! Uude klassi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nojah selle kirjutasin nähtavasti sada aastat tagasi valmis, aga egas siin midagi muuta pole. Jõulud läksid toredasti, mõtlesin et hakkan kodu igatsema aga tutkit. Mul olid väga ilusad jõulud.

Aga kui juba kirjutamiseks läks kirjutan aastavahetusest ka. Plaan oli siis selline et õhtul kell pool üksteist oli kirikus aastavahetuse jumalateenistus, inimesi väga palju ei olnud, aga me noored olime kõik kohal. Ja kui eestlased juba pool kaksteist purjakil on ja uute šampanjapudelitega väljas möllavad ja minuteid ja sekundeid loevad siis siin istusime sellel ajal kui kell 12 sai vaikselt kirikus ja kuulasime kuidas pastor palvetas! osad magasid, ma siis ikka üritasin toksida et kuule kell on 12!!! Nad ütlesid et, heh, on vä, lahe. No küll ma olin pettunud eestis teeme sellest nii suure numbri, tore on ja nii peakski olema aga jah. Ilutulestik tuli kellegi aiast, kestis 2min ja see oligi kõik. Eestis kuuled järgmine päev ka veel paugutamist. Siis nii pool üks sai kirik läbi siis kõndisime kõik koos ühe mu sõbra juurde. Ja siis seal pidasime pidu, noorte kiriku liikmetega. Nad on ju päästetud kristlased seega nemad alkholi ja muid meelemürke ei tarbi aga kui tõmbasid siis vesipiibu ja oma smirnoffid välja, küll ma olin üllatunud. Õpetasin aafriklastelegi mis trikke me vesipiibuga eestis teeme. Muide ma pole eriline vesipiibu fanatt ja mida ma eestis pole märganud, aga mida nad siin teevad on see, et nad murravad süsi nii kaheks kolmeks erinevaks tükiks, siis pidavat rohkem suitsu tulema. Nojah. Muide rahvusvaheline nimi vesipiibule oleks hookah pipe eks, siin ütlevad nemad aga OKA. Ma mõtlesin et mis kuradi oka ja küsisin et kas see on tulnud sõnast hookah aga nemad hakkasid kõva häälega naerma. MIS HOOKAH SEE ONGI OKA. Ma ütlesin et sellist sõna nagu oka ei ole olemas mis te räägite ja jõudsingi selgusele et nagu need aafriklased siin tihti teevad nii nagu kuulevad kirjutavad üles ka ja eks ajapikku saigi hookah’st oka. Muide aastavahetusel löödi tantsu ka eksole. Ja kui te mõtlete et kuidas värvilised tantsivad siis tavaliselt on neil see robotivärk eksole, IGA INIMENE OSKAB TANTSIDA. Ma ei tea kuidas see nõnda saab olla aga iga värviline oskab moonwalki (teate küll see michael jacksoni värk kuidas ta kõndis) ja seda ja toda ja eestis oleks nad kõik imetletud. Seega kuhu ma tahan jõuda on see, et tüdrukud hööritavad tagumikku, VERY MUCH. Ja poisid siis kalduvad sinna hiphopi poole ja mille nad viimasel ajal üle on võtnud on kwaito. See on mu lemmik tants maailmas. Seda tantsivad mustanahalised ja meil on telekas saade Jika Majika kus tavalised mustanahalised noored võistlevad kwaitos. Te võite seda googeldada või youtube’ist vaadata, sest raske on seletada aga hästi naljakas ka, palju tagumikuhööritamist ja tihti tantsitakse nii et sa arvaksid et tantsija on puudega sest nad lükkavad pea kuklasse ja käed krõnksu ja teevad mega naljakaid asju. Ja siis nad imiteerisid kwaitot seal, ma olin terve aja krampides see oli nii naljakas aga samas lahe. Mu õde on tantsukunn ja ta terve õhtu tantsis ja siis talle meeldib nalja teha ja siis tegi igausuguseid häälitsusi kaasa. AI, OI, KURAKASKA, KARAKASKA, AIA, EINA, UHH, AHH. Kunagi kui jika majika telekast tuleb siis pean kimoni teie jaoks filmima sest ta erutub ja hakkab alati mulle tantsima!

No comments:

Post a Comment