Friday, January 29, 2010

Ajaloo tund on minu lemmik, nii Eestis kui Lõuna-Aafrikas, mul on väga tore õpetaja. Minu siinne õpetaja nagu kunagi mainisin on mu klassijuhataja, selline tore 50 aastane moslemist mees, kes MUIDE aparteidi ajal värviliste eest võitles ja kolm kuud isegi vangis istus. Igatahes ta läheb tihti tunniteemast mööda aga ikka jutustab ajaloost ja nii oli ka täna. Näiteks rääkisime sellest, et kui ühes maailmanurgas midagi toimub siis tihti mõjutab see ka teist maailmanurka, seda peab värvilistele palju rõhutama sest nemad Kaplinnast väljapoole ei näe. Tihti imestatakse et ISSAND MIKS SU VANEMAD AFRIKAANI KEELT EI OSKA või et MISASSJA SU VANAISA EI RÄÄGIGI AFRIKAANI KEELT? Nad peaksid teadma, et afrikaani keelt räägib 13 protsenti LAV’i elanikkonnast (esimese keelena) ja mingi väga pisikene osa Namiibiast ka, kuidas saaksidki eestlased afrikaani keelt rääkida? No see selleks ja siis ajaloo õpetaja tõi maru huvitava näite. Kui eesti ja muud riigikesed end vabaks võitlesid nõukogude liidust üheksakümnendatel siis olgu saime vabaks aga kas teate, et Venemaa toetas lõuna-aafrikas ANC’d ehk siis seda parteid kes võitles aparteidi vastu ja mustanahaliste poolt, ma olin üllatunud seda kuuldes, sest venelased ei ole just suurimad mustanahaliste armastajad aga eks neil olid seal muud huvid mängus. Niisiis venemaa toetas mustanahalisi ja ameerika ühendriigid aparteidi, ehk siis tahtsid et mustanahalised ikka allasurutud oleks. Kui aga nõukogude liit laiali läks ei pidanud ameerika ja venemaa enam vaenlased olema ja seetõttu pidid siin lõuna-aafrikas de Klerk(aparteidi mees) ja Mandela(ANC mees) läbirääkimisi pidama mis viisid lõupuks aparteidi kukutamiseni! Seega tublid eestlased võitlesid omamoodi ka siinsed mustanahalised vabaks.
Veel rääkis ta seda, et 99 protsenti türgi elanikkonnast on moslemid, aga türgis on naistel keelatud pearätti kanda, kuigi religiooni kohaselt peaksid juuksed vähemalt kaetud olema. Ja türgi valitsus ise keelas selle ära, ahjaa mehed ei tohi seda pisikest peanupu mütsikest ka kanda. Teate miks, sest nad tahavad Euroopa Liidu osaks saada ja üritavad kõigest väest euroopastuda, tappes nõnda enda kultuuri. Minu arvates on see väga kohatu ja kurb.
Ja siis rääkisime inimõigustest ja ta rääkis ühe väga huvitava loo. Ma teadsin et siin LAV’is on inimesi igast rahvusest kultuurist ja religioonist aga ta rääkis et siinsamas meil kodu lähedal on rastafaride laagreid. Kus nad siis elavad ja oli üks tüdruk, mõlemad vanemad olid rastafarid ja niimoodi ka tema ja ta käis valgete koolis mis tähendab et seal ei olnud ei moslemeid ega seda ega toda kõik olid ühe puuga löödud valged kristlased. Aga rastafari naised peavad baretti kandma, juuksed peavad kaetud olema aga nähtavasti oli koolivorm ja baretike polnud mitte osa sellest. Ja siis see tüdruk visati koolist välja. Tema aga hakkas oma õigusi uurima ja läks kohtusse ja öeldi et ei koolil oli õigus, siis läks ta aga ma ei mäleta kuidas see eestikeeli on aga konstitutsiooni kohus või mis iganes ja seal öeldi et jah tõesti kui see on sinu religioon siis sinu õigus on koolis baretti kanda ja nii võetigi ta kooli tagasi.

Selliseid jutte ajaloo tunnist, aga nüüd on meie koolieelseid läbiotsimisi karmimaks tehtud, lähed sisse siis katsukse tissid ja kõik läbi(mulle on iga hommik üks minu klassiõde sattunud kes eriti lärmakas ja nii kui mind näeb AAAAIII HANNNAAA COME HERE, LET ME TOUCH YOU ja siis kõik vahivad sel hetkel kui mind läbi otsitakse) sest kool oli jõudnud nädal aega kesta kui ühelt poisilt 12 dagga(kanepi) suitsu leiti ja teiselt 4. Ja neli nuga saadi ka kätte. Ja siis nad müüvad daggat kooli peal, nii haiglane, müü mujal, sest koolis on ju nii suur tõenäosus vahele jääda!

Ja teate mis ma veel teada sain, Roger Federeri ema on lõuna-aafriklane ja tal on isegi lõuna-aafrika kodakondsus seega roger federer on poolenisti lõuna-aafriklane,,,,KWAAI(lahe afr.). Ja kes ei teadnud siis oh imet, Charlize Theron on lõuna-aafriklane ja sõrmuste isanda autor ka(Tolkien). Ja kel modellidest väheke aimu siis Behati Prinsloo on namiibialane seega ta räägib afrkaani keelt ja kunagi kui ma teda kohtama peaks ütlen talle, JY, BEHATI, HOS PAGAMEEZA! (see on gängsterite keel ja sel mingit otsest tähendust ei olegi aga paari väljendit oskan, näiteks awe (hääldus aauee) on gängsterite tervitus)

Ma jäin telerit vaatama üle pika aja ja ma ei suuda uskuda, mis maailmas toimub. Vaatasin saadet kus näidati mis toimub Zimbabwe vanglates. Eestis olles tundub see kõik nii kauge ja uskumatu aga siin on mulle Zimbabwe nagu teile Eestis Läti, saad aru et tõesti, selliseid asju toimubki. Pikka juttu siin ei ole, vangid olid kõik nälginud ja haiged lamasklesid ainult mingitel rokastel põrandatel iseenda fekaalide vahel. Päevane söök oli pool peotäit pap’i mis on selline pudrulaadne asi, olen seda maitsnud ja see on absoluutselt maitsetu mass ja suure mehe jaoks pool peotäit pap’i päevas süüa on naeruväärne. Neil olid ribid väljas, jalad sama peenikesed kui minu viieaastasel vennal jne. Aidsihaigetele(ja kõik muud haigused ka) ravimeid ei anta, päevas sureb Zimbabwes igas vanglas umbes 20 inimest. Vooditest, duššidest ja muust võib ainult unistada, räägi siis hammaste pesust või midagi. Osad pered saadavad oma vangidele süüa ja seepi aga need võtavad valvurid ja muud vanglatöötajad endale. Ja ärge arvake, et olgu enda probleem, ise sattusid vangi. Need mehed olid seal lihtsate röövide eest, mõni läheb kinni ainult paariks kuuks aga selle aja jooksul saab ta endale üheksa surmavat haigust külge või nälgib lihtsalt surnuks. Kuna nälg on nii suur siis kui maas midagi vähekene söödavat nähakse topitakse põske, nii need haigused tulevad. Üks mees oli liha varastamise eest üheksaks aastaks vangi pandud....MIDA??????????????? Ja asi ei ole selles et olgu Zimbabwes pole ju kellelgi süüa ja pole midagi teha ka. Zimbabwe president on tituleeritud hetke Hitleriks, ta nimi on Robert Mugabe ja ta on samasugune debiilik nagu Haiti president. Raha iseenesest oleks et neile vangidele natukenegi paremat elu pakkuda aga selle asemel saadab Robert hoopis naise Londonisse šoppama.
Ja kui Haitist rääkida, siis telekas öeldi et miljareid on sinnapoole teele saadetud ja see raha kaob nagu mutimullaauku ja abivajajateni ei jõua suurt midagi. Eks taaskord valitsus ja muud tähtsad mehed võtavad endale, niigi armetu riik ja sellise kriisi ajal ka veel ainult oma perse peale mõelda. Aga täna ja eile olen ma palju Haiti peale mõelnud ja küsisin siis oma oh nii usklikelt sõpradelt, et kui jumal eksisteerib siis oli see ju tema, kes Haitile maavärina saatis. Nojah nad olid nõus et oli küll. Täna pastor Bob palvetas Haitilaste eest pikalt, laialt ja siis kui ta valmis sai lauldi laulu mille sõnadeks jesus i thank you....ma mõtlesin et mida??????? Jeesus Kristus tappis just üle 100 000 inimese ja meie laulame jesus i thank you? Ma küsisin et miks jumal midagi sellist teeks? Simoné on üks eismestest kes minuga alati jumala teemal vaielda tahab aga siis ütles et kuule küsi kellegi teise käest mina ei tea, ma ütlesin et kuidas sa ei tea??? Siis üks teine sõber ütles mulle kuulake mis vastuseks: HAITILASED EI USU JEESUS KRISTUSESSE, sellepärast see maavärin neid tabaski. WHAT THE FUCK. Ja teine argument oli et kõigil tuleb kord aeg surra....mida kuradit??? Ja siis tänase õhtuse teenistuse ajal rääkis teine mees et nüüd inimesed küsitlevad jumalat et miks ta seda tegi ja kristlastel pole muud kui suu täis hambaid! Ahjaa see poiss andis mulle kolmanda vastuse ka: ME EI TOHI JUMALA TEGUSID KÜSIMÄRGI ALLA PANNA. OH PLEASE ütleksin ma selle peale. Ma vihkan seda jumala teemat,,,ausõna,,ma üritan hoiduda nii palju kui võimalik aga ikka on idioote kes mulle sellega närvidele käivad. Näiteks ütles mu sõber mulle, et nii paljud inimesed on tõestanud et jumal on olemas ja mitte keegi ei ole suutnud ära tõestada et jumalat ei ole olemas. AGA SEE ON JU SAMA HEA KUI TÕESTADA ET LENDAVAID ELEVANTE POLE OLEMAS, iseenesest mõistetav! Miks peaks keegi isegi oma aega raiskama selle peale. Ja neil on alati kõigele vastuargument,,,ma olen sõnadest tühjaks jooksnud ja kui teil häid argumente seoses jumala eksistentsi või mitteeksistentsiga siis palun,,,,abi on oodatud sest ma olen hullumas!!!




Aga mu vastasmajja kolisid paar kuud tagasi ema oma kahe lapsega. Tütar on hästi nunnu 11 aastane ja poeg käib kümnendas klassis, väga tore poiss mulle hirmsasti meeldib. Poisiga oleme ammu sõbrad, sellest päevast saati kui nad siia kolisid, tuleme tihti koos koolist koju ja seda ja toda ja nii kaks kuud tagasi algas see nali, et ühel naisel on aias viirpapagoid puurides. See naine saatis oma selle tütre sinna aeda et need linnud ära varastada ja siis pani need enda tuppa ja ei üritanud isegi varjata. Kaagutas aga et need on tema linnud, no muidugi pidi ta need tagasi andma. Siis käis ta erinevates majades (ka meie omas) uste taga ja küsis kord soola kord filme ja seda ja toda, üks päev mängis moslemit teine päev kristlast ja tegi väga kahtlaseid asju. Ma alati mõtlesin et mis tal küll viga sest lapsed on nii armsad ja toredad. Siis tuli välja et ta on bipolaarne, ma ei tea kui paljud teist teavad mis see on aga see on mentaalne haigus, ma kunagi nägin Oprah’t mis rääkis sellest haigusest ja natukene veel mäletan. Igatahes nädal tagasi läksin õue sest väljas oli politseiauto. Neil on harjumus muusikat väga kõvasti kuulata, nii et ülejärgmisesse tänavasse ka kuulda on aga mina vingumist ei salli ja lasevad vahel vanu häid hitte, mul hea meel et mp3’e kuulama ei pea seega ma pole eriti end puudutatuna tundnud. Nüüd oli kell aga seitse läbi ja meie kõrvalmajas üritati last magama panna ja esimese asjana helistasid politseisse ja kui too siis tuli ja koputas ja ütles, et pange palun vaiksemaks naabrid kaebavad siis ta karjus JOU MA SE POES(su ema v*tt) mis on siinmail räigeim sõim üldse, TULE JA SUNNI MIND SA KURADI SITT, TULE JA LÖÖ UKS MAHA. Too politseinaine oli üksi ja läks kutsus lisaväge, aga viis kastiautot tulid korraga lisaväeks! Ja siis nad tampisid seal ukse taga ja kõik mis see naine tegi oli see et karjus oma sõbrale PANE MUUSIKAT KÕVEMAKS MA TEEN OMA KODUS MIS MA ISE TAHAN ja panigi ja siis politsei hakkas ust maha lööma ja siis ronisid hoopis üle aia. Olgu nii kui politsei ära läks pani ta muusika täpselt sama kõvasti käima ja hakkas rakkette maja ees laskma, jah te ei kuulnud valesti, rakkette kell kümme õhtul laskma, peaasi et see laps seal naabri majas magada ei saaks! Ja üldse koguaeg on ta täis või laksu all ja see tänav on alati rahulik olnud aga nüüd tulid nemad ja tegid sellise draama. Ja nii tunnike kaks tagasi olin mina teel tuckshoppi, plaan oli üks süütu šokolaad osta ja koju tagasi tulla. Poe ees seisis aga see naine. Ma ei teinud välja sest ta ei kõneta mind kunagi, aga kui ma sinna poe ette jõudsin ütles et poemüüjale et SELLEL FUCKING TÜDRUKUL ON MIDAGI MINU VASTU. Ma ütlesin et ei ole! Siis küsisin et üks piparmündi šokolaad palun ja mees, kes mu vana sõber, ulatas selle mulle ja ütles et vabandust, see on natukene sulanud, ma ütlesin et pole viga. See naine haaras mu käest šokolaadi ja ütles et TA EI TAHA SEDA FUCKING SULANUD ŠOKOLAADI, ANNA RAHA TAGASI. Ma ütlesin, et tahan küll! Ja siis see naine virutas mulle sellise litaka vastu kätt. Mul meenus kohe see et ta on bipolaarne ühesõnaga hull! Siis mees küsis et mis sa tahad raha või šokolaadi ja see naine vaatas mulle nii jubeda näoga otsa ja kui ma oleks ütlend šokolaadi oleks ma veel suurema litaka saanud seega ma ei ütlend midagi. Siis naine võttis mu raha ja võttis mu käest ning ütles et me läheme hangime sulle UUE KURADI SOKOLAADI. Ma ütlesin et ei ole vaja ma lähen nüüd koju siis haaras mu käest ja vedas mu sinna teise poodi. Aga nagu need poed siin on kellegi tagaaias, vedas mu poodi sisse, see oli selline pime haisev urgas kus nurgas istus bokserites 60 aastane purjus ja suitsetav vanamees. Siis käskis ta mul maha istuda ja järsku toppis mulle pudeli kätte, et ma pean jooma, ma ütlesin et tänan ei, ma ei joo. Ikka toppis, SA FUCKING VÕTA SEE SÕÕM! Ma ikka üritasin seletada, aga ei midä. Pistsin siis salaja selle pitsi kusagile kapi alla ja siis ütlesin et olgu ma lähen nüüd koju. EI, ENNE HANGIME SULLE KURADI ŠOKOLAADI. Siis helistas kellegile, et too läheks ostaks aga ei saanud kätte. Siis saatis oma tütre aga see ütles et seal poes ei müüda ja siis tuli mingi mustanahaline poiss kelle ta tanklasse saatis! Ma ütlesin et pole vaja aga tema ütles et on küll ja ikka terve aja fucking’itas, mis oli kahtlane sest ta oli nagu halb ja hea samal ajal. Siis ütles et oota ma kõnnin sinuga koos ja kui me mu maja ette jõudsime ütles et mille kuradi pärast sa minu pojaga ei räägi. Ma ütlesin et räägin küll, PEALE KOLME KUUT? PEALE KAHTE KUUT? Ma ütlesin et esimesest päevast saati räägin, no tõesti, ma ei valetanud. Ja siis ütles et TEAD ON INIMESI NAGU MINA KES ON MADALAMAD KUI MURU JA SIIS ON INIMESED NAGU SINA, KELLEL ON NENDE NAHK, NENDE VALGE NAHK. SA PEAD SELLEST NAHAST VÄLJA TULEMA JA OMA RIIGIST KA, SA OLED NÜÜD UUES RIIGIS! Ma ütlesin et ma tean ja ma olen sõbralik teie pojaga. Olgu ta võis mind lüüa ja kusagile urkasse tirida, aga mulle öelda et mina käitun nagu valge ja arvan et olen teistest üle, see läks mulle väga hinge, tema oli esimene inimene kes mulle seda ütles selle poole aasta jooksul ja ma pole temaga varem sõnagi rääkinud. Seda väldin ma kõige rohkem, ma olen madalam kui muru värviliste ja mustanahaliste ees, sest mina kujundan suuresti nende arvamuse tervest valgest rassist. Seega nüüd ma olen üpris nukker, sest tõesti, ma olen alati enda parima andnud ja mulle sellist asja öelda...oijah..ja kui juba kriminaalidest rääkimiseks läks siis täna juhtus ka huvitav asi koduteel. Kõndisime koolist koju ja järsku näeme hulk poisse kõnnivad tokkidega keset autoteed ja karjuvad ühele autole JOU MA SE POES, JOU MA SE POES. Autos istus selline pealtnäha ilus õnnelik pere, keskealised ema, isa ja tütar, kes käib minu koolis. Järsku see isa jättis auto seisma keset teed ja ema ja isa mõlemad hüppasid autost välja ja hakkasid karjuma nende poiste peale ja järsku üks poiss viskas telliskivi selle mehe pea suunas. Ma ei suutnud oma silmi uskuda, jäin vahtima aga Simmi ütles et hanna ära seisa kõnni ruttu, need on gänsterid ja neil on püstolid ja kui nad nüüd tulistama hakkavad jääme meie siia kuulirahe alla. Jah, tuli välja et need noored poisid kuulusid ühte gängi ja tõesti uskuge või ei need keskealised mees ja naine OLID KA GÄNGSTERID JA KUULUSID TEISE GÄNGI. Ja siis oli kahe gängi vahel hõõrumine ja nii nad jäid keset autoteed seisma jooksid välja ja loopisid telliskive. Aga kõndisin 5 min edasi ja oli mul see lugu juba peast läinud, kui eestis midagi sellist juhtuks räägiksin veel neli kuud hiljem aga siin olen ma juba tuimaks selliste asjade vastu muutunud, varsti ei suuda mind enam miski imestada. Teine huvitav asi on see et veel eelmisel reedel istusin klassis ja vahtisin oma klassiõde Masnoena’t, et küll on nunnu tüdruk. Esmaspäeval oli ta Kaplinna kõige suuremate ajalehtede kaantel. Nimelt jooksis ta kodust minema(16 aastane) et oma boyfriendiga abielluda. Ta vanemad on alati selle poisi vastu olnud ja nii nad siis tegid et selle bf’i ema läks meie kooli esines Masnoena emana ja siis põgenesid kogu suguvõsaga kusagile Svaasimaa piiri lähedale ja poiss ja tüdruk abiellusid kuidagi illegaalselt(see poiss tappis aasta tagasi ühe poisi ära siin kodu juures mul, pussitas surnuks). Ja siis noena ema kuulutas ta tagaotsituks ja politsei leidis nad sealt ja nüüd pandi boyfriend ja terve ta pere seal vangi ja noena saatis emale smsi et miks sa politseiga sekkusid kui ma nüüd ära suren on see sinu süü ja ma ei andesta sulle mitte iial! Siiamaani on ta seal kagustes aga varsti kui ülejäänud vangist välja saavad tuleb ta vast tagasi.
Ja vägistamised on siin ka ikka nii tihedad aga eriti palju toimub beebide ja väikeste laste vägistamisi. Meie kirikus on üks tüdruk keda vägistati kui ta kolmeaastane oli, jah te ei kuulnud valesti ja eile lugesin uudistest et eile leiti üheksaaastane tüdruk keda vägistasid järgemööda kuus meest....teretulemast lõuna-aafrika vabariiki!

3 comments:

  1. iga päev palvetan ma Jumala poole, et sinuga midagi ei juhtuks.

    ReplyDelete
  2. Kullakene palun istu ilusti kodus ja ära mine kuhugi peale kiriku, kui see elu seal ikka nii hull on või muidu tulen sulle järele ja toon su kohu...

    ReplyDelete
  3. irw ema, SINU KÕIGE METSIKUMATES UNELMATES!

    ReplyDelete