Thursday, April 8, 2010

beautiful black boys....SINAYO

This is a live radio broadcast from Westridge, Lime Close 6 jaaa jaaa. Eelmine nädal olid munadepühad ja suur reede mis on inglise keeles Good Friday ehk siis hoopiski hea reede ja siinmaal on muide nii et kui riigipüha jääb pühapäeva peale on esmaspäev vaba, meil vist maarjamaal sellised reegleid ei ole. Värvilistel on munadepüha ajal kombeks muidugi kirikus käia, seal toimus etendus The Last Supper ehk siis viimne õhtusöök või kuidas iganes me seda ka eesti keeles ei kutsu. Ühesõnaga enne risti löömist Jeesus otsustas oma inimestega viimse söögikorra maha pidada ja seda nad seal siis etendasid. (lugege piiblist Matthew 26 from verse 26 to 29). Söögiks on värvilistel munadepüha ajal marineeritud kala mis on parim asi maailmas ja siis sööme selliseid asju nagu hot cross buns ehk siis kuuma risti kuklid ja see on tavaline kaneeli ja rosinatega kukkel kus peal mingi valge jandiga suur rist. Ma enne munadepühi ei teadnudki et see rist seal kristluse märgiks on. Muide minule meeldib neid paljalt süüa aga nemad siin panevad juustu vahele, kaneel, rosinad ja juust. Huvitav huvitav. Ja siis ostsid vanavanemad ja ema igale lapsele hunniku šokolaaditooteid. Šokolaadimune, jänese, tavalist šokolaadi ja siin on sellised asjad et vahukommist on tehtud muna ja šokolaad ümber pandud, VÄGA MAITSEV. Pühapäeval oli kirikus päikesetõusu jumalateenistus mis algas kell kuus hommikul ja ma panin kella viieks tirisema aga kui kella kuuneni oli 20 minutit ja väljas ikka kottpime ja Kimon minult üllatunud näoga, ise valmis uksest välja astuma, küsis NOH SA EI TULEGI VÄ. Siis ma lõin käega ja ütlesin et ma lähen siis kella kaheksasele teenistusele, nagu alati. Aga üles ärkasin ma selle peale et kell oli kümme ja minu eesti vanemad ja minu eesti vend helistasid mulle! Mu vend on nii armas, ta on viie aastane ja ta kukkus sillal kõõludes nädalavahetusel emajõkke...vaat kus lops! Muide kui ma uudiseid vaatasin teatati et suure reede öösel vastu laupäeval suri juba teedel 29 inimest ära ja Eestis kui 2 inimest sureb on mul kurb meel aga 29 ja nii tihti on need väikesed lapsed. Siin townshippides ja meilgi lapsed mängivad pidevalt keset autoteed, kaheaastased lapsed ja siis nad kukuvad ja autod kihutavad nendel teedel ja iga kord kui me autoga sõidame ohin ma pool ajast sest igal pool teedel on mingid inimesed ja lapsed ja pallid ja mänguasjad ja nii edasi ja vanemad on seal samas tee ääres aga oma suud nad lahti ei tee ja kui laps surmasuust pääseb siis kukutakse selle lapse peale karjuma ja teda kloppima jne. Nii kurb.....
Ma mõtlesin et võib-olla kirjutaksin sellest kuidas mu inglise keele aktsent väga palju muutunud on. Ma muidugi teadsin et see täpselt samaks ei jää aga värvilistel on omamoodi väga kahtlane aktsent, aasta alguses ei teinud ma tihti vahet kas nad kõnelevad afrikaani või inglise keeles. Minul oli aga see kole ameerika aktsent mis meil kõikidel eestlastel enamasti on. Minu kontaktisik aga ütles et mul oli iiri aktsent aga siinkohal ei kommenteeri sest ma tean šoti aktsenti ja see on kõige naljakam asi maailmas aga iiri????? Igatahes kui me eelmine nädal kohvi joomas käisime ütles ta et tõesti uskumatu mul on täielik värvilise aktsent. Nende aktsent on segu briti ja mustanahaliste aktsendist pluss natukene afrikaani keele aktsenti ka. Mul on hea näide, siin on koht millele nimeks Grassy Park ja kui ma aasta alguses oleksin ütlend grässi paark selle ameerika r’iga siis nüüd ütlen nagu värvilised grassi paak eesti r’iga. Ehk siis kus ameeriklased ütlevad tihti ä näiteks võtame sõna laugh(naerma) aasta alguses ütlesin ma alati DON’T LÄÄF siis nüüd ütlen don’t laaf ja r on värvilistel ja mustanahalistel samasugune kui te ütlete sõna RONG ja kuidas r seal kostub. See on väga naljakas kindlapeale ja r’i ma enamus ajast nii ei ütle sest mu arust on see suhteliselt kole. Ja siis on neil väga palju vaikset r’i ehk siis mitte paark vaid paak ja see on ka mulle naha alla pugenud. Kahjuks on see vaikne r neile hukatuseks sest tihti kui nad seda r’i ei häälda siis nad arvavad et seda seal sõnas ei eksisteerigi ja nii kirjutas mu sõber sõna PERSON nõnda: PASON. Irw ma tean väga rumal aga nad ütlevad ju põõsn, niivisi hääldavad värvilised sõna person. Ja üks väga kole asi mis gänsterite ja kõikide nende kes tahavad väga gängsterite moodi olla keelekasutuses levib on see et kui sõnas on SH jätavad nad H ära. Näiteks lause: I’m going to take a shower (ma lähen duši alla) siis nemad ütlevad I’m going to take a sower mis kõlab nagu I’m going to take a sour (ma lähen võtan hapu????). Ja mitte shoes vaid soes ja nimed, siin on populaarne nimi Charnell, hääldatakse nagu chanel (vaikne r) aga paljud poisid ütlevad sanell, MIS ON NII KOLEEEE. Mina ja mu õed teeme alati nende poiste üle nalja kes nii räägivad ja teeme lauseid a la Charnell is a shy person and she is going to take a shower to be shiny, seda hääldame aga Sanell is a sy pason and se is going to take a sower to be siny. (sest nii need gängsterid räägivad) ja siis irvitame!!! Aga okei aitab naljast.
Meil on siin selline geeniuslik poliitik nagu Julius Malema kes on ANC, ehk siis juhtivpartei, noorte osa president või midagi sellist ja ta teeb pidevalt niivõrd lolle asju et ma siin omaette mõtlen et kas tal on ajunatukest peas või ei. Aparteid on läbi ja valged vinguvad et neil on nüüd elu raske ja mida veel ja valitsus räägib et see on uus Lõuna-Aafrika Vabariik ja mustad ja valged on omavahel sõbrad ja elavad rahus ja siis tuli Julius Malema ja laulis telekas laulu: KILL THE BOER (boer on afrikaani keeles farmer ja nii kutsutakse lõuna-aafrika valgeid, BOERE) ehk siis Julius (kes on ise must nagu öö) laulis tapke valgenahalised. Sellest tegid valged (ja ka paljud mustanahalised) suure asja ja asi viis selleni et meil on siin mingi rassistide organisatsioon AWB (valged kes on rassistilikud mustanahaliste vastu) ja tolle organisatsiooni pealik tapeti hiljuti oma kodus ära. Ehk siis keegi võttis seda laulu tõsiselt ja kukkuski valgeid tapma. Aga millegipärast on see Julius ikka ametis ja tal pole mõtteski kuhugi minna ja ta annab väga kahtlasi põhjendusi oma lollidele ütlemistele. Ja kui sellest juba rääkimiseks läks siis ma vaatasin filmi Skin mida ma teilegi soovitasin ja ma ei kahetse. Ma ei hakka rääkima mis oli filmi point aga see võttis aset aparteidi ajal ja üks asi mis mulle meelde jäi oli see, et poes oli mustanahaline müüa ja valge mees ostis midagi ja naine pidi vahetusrahana mõned mündid tagasi andma ja ta tahtis selle mehele käest kätte anda aga mees võttis oma käe ära ja näitas leti peale seega naine pidi raha letile panema ja mees korjas need siis sealt ära kuna ta ei tahtnud MUSTANAHALIST PUUDUTADA. Ja mõelda vaid et elu täpselt selline oligi....õudne. Filmis näidati omajagu Svaasimaad ka mis mind õnnelikuks tegi,,,minu armas Svaasimaa! Aga natuke kurb oli see, et seal filmis näidati jälle mustanahalist meest nõnda: alguses on armastav ja hea ja lubab maa ja ilma kokku aga siis hakkab sind peksma ja jalge alla tampima ja jätab su maha, kusagile urkasse elama. Me elame 21. sajandi lõuna-aafrika vabariigis ja iga päev pean ma kuulma, kuna kõik teavad et ma eelistan mustanahalisi, et esiteks alati esimene asi: KÕIK MUSTANAHALISED MEHED HAISEVAD,,,,,,,ma olen neile üritanud selgeks teha et ei haise ikka küll ja kui haisevad siis põhjusega sest nad peavad hommikul varavalges kusagile kaugele tööle reisima ja kui nad päeva lõpuks 7 randi teenivad ja õhtul hilja koju jõuavad ja selle raha eest pätsi saia otsustavad osta, mitte wow DUŠI ALLA MINNA (kui neil muidugi selline asi nagu dušš on). Siis keda saab siin süüdistada? Ma ütlesin et ma tean väga palju valgeid ka kes haisevad aga nemad siin usuvad et valgenahaliste sitt haiseb ka nagu karikakrad kevadisel aasal......Teine asi on see et NAD HAKKAVAD SIND PEKSMA KUI SA NENDEGA SUHTESSE ASTUD,,,no mida kuradit.
Olgu, mina olen Hanna-Kristin Descartes’i koolist ja kui keegi minuga kontakteeruda tahab siis mu e-mail on normtydo@tdl.ee jah te ei kuulnud valesti normtydo@tdl.ee

No comments:

Post a Comment