Tuesday, June 22, 2010

Mis ma oskan öelda, Eesti elu on magus. Sama magus kui Aafrika omagi. Kohandumine on olnud uskumatult kerge, aga siiski on ka väikeseid tagasipõrkeid. Nagu näiteks see, et ma mitte kunagi autos rihma kinni ei pane, selline harjumus on aastaga aknast välja lennanud. Ka käisin ma koeraga emajõe ääres jalutamas ja kui ma nägin mingit karvast olendit puu oksa pealt alla hüppamas hüüdsin OHHHH PAAVIAN! Siis aga meenus et emajõe ääres ikka paaviane naljalt ei näe ja vast oli see üks tavaline kass.....igatahes elasin, nagu veel mäletate, Mitchell’s Plainis, mis on üpris ohtlik geto, mis kuulub värvilistele. Mind kui “värvilist” oli õpetatud aga nõnda, et olgu meie võime ju Mitchell’s Plainis elada ja võib ju ohtlik olla, aga mustanahaliste getod nagu Langa ja Gugulethu ja Khayelitsha on kaheksateist korda hullemad! Olgu olgu, siis aga teatas üks poiss (kes elas Khayelitshas) mulle mxitis et ta tahab minuga kohtuda. Mina mxiti poistega ei kohtu aga ütlesin et ahah tõsi või ja siis ta teatas et jah, aga sina pead Khayelitshasse tulema. Ma ütlesin talle, et sina tahad minuga kohtuda ja mina pean sinu juurde tulema????? Siis ta teatas et ära saa nüüd valesti aru aga ma kardan Mitchell’s Plaini tulla, teil on seal gängsterid ja muud õudsed asjad.....selle peale purskasin ma kõva häälega naerma, Khayelitsha poiss ei julge Mitchell’s Plaini tulla!!!! HAHAHAHA aga kokku jäigi meil saamata...ma ütlesin et eks mina ei julge siis Khayelitshasse tulla.
Aga kui ma midagi igatsen siis on see spontaansus ja vabameelsus. Me käisime alati reede õhtuti peale kirikut mäkis või kusagil süüa ostmas ja mäkis käies panime ükskord Lira plaadi peale, tervel perel meil ju sõnad peas (kuigi sõnad on zulukeelsed ja klikkidega ja me võisime päris totrad välja näha neid asju laulmas, ise aru saamata mida me täpselt laulame). Ja siis kui me sinna drive-in’i jõudsime ja naine küsis mida teile siis mu õde pani muusika põhja lasi aknad alla ja siis kõik laulsime ja tantsisime seal autos ja siis õde küsis TEATE SEDA LAULU VÄ, TEATE? Eks nad ikka teadsid ja kuna nemad olid xhosad said nad ka sõnadest ja muust aru ja seda muusikat kuuldes jooksid teised töötajad ka kohale ja hakkasid ka laulma ja tantsima seal luugi taga,,,,sellise peo korraldasime siis mäkis. Elu seiskus et Lira järgi veidi puusa nõksutada.

Mul on üks sõber, kelle nimi oli Dillan (kristlase nimi), aga õde rääkis et kunagi oli ta nimi Tashreeq (moslemi nimi). Tegemist aga minuvanuse poisiga ja ma otsustasin temalt asja uurida, et kuidas siis nõnda ja siis ta rääkis, et ta elab oma kasuisaga (kes on moslem) ja oma emaga (kes on kristlane) ja et ta kasuisa ja ema olid juba tema beebieast koos. Tema pärisisa on aga kristlane ja nii saigi ta sündides nimeks Dillan ja oli põhimõtteliselt kristlane. Aga ei tea kas kasuisa otsustas nii või mis, et talle kinnitati väikesest saati et tema nimi on Tashreeq ja tema teps mitte kristlane pole, vaid ikka moslem. Nii ta siis arvaski....15 aastaselt sai ta aga teada et tegelikult on tema nimi ikkagi Dillan ja siis oli ta vihane ja ütles et ma olen piisavalt vana et ise otsustada ja nii otsustas ta uuesti kristlaseks hakata. Ma ütlesin talle et oled ikka rumal küll,,,mulle meeldivad moslemipoisid rohkem ja siis ütles et ok sinu pärast võin tagasi moslemiks hakata aga ma ütlesin et jäta vahele see nali....Igatahes on siin nimedega tihtipeale veidrad lood. Kui kellelegi ei meeldi nende nimi siis nad lihtsalt muudavad seda, või lisavad midagi, või võtavad ära. Ja koolinimekirjas ja igal pool ollakse nende enda leiutatud nimedega. Nii rääkis mu sõber Reagan (ta ise otsustas et ta tahab Reagan olla) et tegelikult kirjutatakse ta nime Reagon aga see o talle küll ei meeldi seega ta muutis selle ise a’ks. Ja kui eestis on inimesel kaks nime, nagu mul Hanna-Kristin siis pannakse need nimed ju alati kirja aga seal on enamustel kaks nime nagu näiteks minu õe nimed on Simoné Kim aga seda Kimi võib näha ainult passis või sünnitunnistusel sest teised nimed jäetakse siin põhimõtteliselt lihtsalt ära. Mina ei saa aru miks see teine nimi seal üldse olema siis peab???? Igatahes kui tagasi Dillani teema juurde minna siis tal on kolm õde, kelle isa on see moslemist kasuisa. Ja siis ma küsisin mis su õdede nimed on ja kui ta rääkis et Ashieka jne siis ma ütlesin et ahhaaa su õed on siis moslemid? Ja siis ta ütles et ei ole. Ma ütlesin et kuidas nii Ashieka on ju ehe moslemi nimi aga siis ta ütles et nad ei tea ise ka mis nad on, ema on kristlane isa on moslem neil on moslemi nimed aga kirikus nad ei käi, mošees ka mitte, vahel söövad salaja sealiha!!!!!!! Aga kristlasteks nad ka end ikka ei pea seega nad ei olegi mitte midagi!

Ja ükskord vaatasin ma telekast mingit saadet ja see saade oli ühest mustanahaliste perest kes elasid maal. Ema ja 5 last. Kõige vanem neist 11 aastane ja ema teatas umbes kuu aega tagasi et olgu ma pean korra ära käima ja tõmbas uttu ja enam tagasi ei tulnud. Naabrid siis läksid sinna majja ja mida nad nägid. See 11 aastane õde (kes nägi välja nagu 7 sest ta oli väga alatoidetud ja pisike ja nõrgake) käis koolis, valmistas õdevendadele mingi lõkke kohal süüa ja ühesõnaga hoolitses nende eest. Mingit raha ega midagi tal ei olnud ja nad elasid keset põldu kusagil savionnis kus oligi onn ja mitte midagi muud ja väikseim õde oli tal ikka paari kuune. Proovi siis 11 aastasena 4 õe venna eest hoolt kanda ilma rahata kui ise pead koolis käima jne. Ja siis hakati seda ema otsima, ta ütles et ta läks oma ema ehk siis vanaema juurde aga seal teda mitte ei olnud ja vanaema ütles et ta läks mingi kavaleri juurde. Ja nii nad ta leidsidki kusagilt a la 1000 kilomeetri kaguselt mingi mehe juurest (ta oli sellest mehest rase) ja ta oli otsustanud sinna elama minna sest mees nõudis seda ja kui mees nõuab siis lähed kah!!! Ja ta läkski, jättes oma eelnevad 5 last kel kõigil erinevad isad sinna onni kükitama.....

Ja lihtsalt et te teaks, Lil Wayne on kõikide värviliste poiste iidol!!!! Ja kui ma sinna aasta alguses läksin küsiti mult tihti mis sinu number siis on? Ja kui ma oma telefoni numbri ette lugesin hakati kõva häälega naerma, sest nemad kutsuvad laulu NUMBRIKS seega kui telekast tuleb Ciara laul ride, siis mu õde karjub SEEE ON MINU NUMBER!!!!!!! JEEEE SEE ON MU LEMMIK NUMBER.

2 comments:

  1. siin maal on ka mingi nimehullus. mu hostõdede nimed on Inga Marie Sophie ja Ana Luisa Katrin, vennad on Cord Julian Klaus, Lars Hendrik ning Björn Thomas Marvin. Ja kasutatakse aint esimesi nimesid. ei saa aru miks see rodu nimesid seal olema peab...

    ReplyDelete
  2. megaaairw täpselt minu mõte!!!

    ReplyDelete