Monday, May 17, 2010

Tavaline kool on minule Lõuna-Aafrika Vabariigis läbi saanud ja alles on ainult kolm nädalat eksameid. Olgu ma nutan nüüd natuke....see õudne reaalsus pole mind veel aga tabanud et kunagi enam minu elus ei tule afrikaani keele tunde kus poisid hiire lugusid räägivad (igal poisil on alati lugusid sellest kuidas nad oma kodus hiirt tapsid, mõned põletasid, mõned astusid peale ja siis tulid hiirel kõhust pojad välja jne). Ja kunagi ei tule ajaloo tunde kus Mr. Mohamed mulle Chris Hani või Steve Biko vägitegudest räägiks, mitte midagi! Ma pean lihtsalt nüüd neid alles jäänud eksameid nautima aga mitte päriselt, sest kui ma teile nüüd täitsa ausat juttu räägin siis ma panen enamustest eksamitest poppi, sest kui ma ikka ei taha meioosist ja mitoosist inglise keeles seletada siis ei seleta kah, kedagi eriti ei kõiguta kas ma tulen või ei, tulemusi ma niikuinii kunagi teada ei saa. Täna oli esimene eksam, inglise keele kirjutamise osa ja kui kirjandi kirjutamiseks läheb olen mina platsis ja mul läks päris normullilt, ajalooks ja matemaatikaks lähen ka kohale vast aga muud asjad kavatsen küll üle lasta. Ja tõsi ta on, ma ei väsi kordamast, MUL ON VAHETUSAASTA LÕPUNI ALLES KOLM NÄDALAT ja mind ei aita jutud et siis kui kooli ära lõpetad tuled tagasi! Isegi kui tulen, siis elu ei saa enam kunagi selline olema, mu klassikaaslased on kooli ära lõpetanud ja ellu astunud, üksi ma siin Mitchell’s Plainis ju ka elama ei hakka jne ja kui te teada tahate kas ma tahan siia kunagi tagasi tulla siis pole küsimustki, kindlapeale, aga ma ei tea kas ma siia eluks ajaks elama tuleksin, ma leian et liiga palju on veel avastada, ma tahan veel ju Kamerunis ja Togos ja Malawis ja Malis ja Namiibias ja Bhutanis ja Tadžikistanis ja Kõrgõstanis ja Nepaalis ja Omaanis ja Trinidad & Tobagos ja Ecuadoris ja KÕIKJAL elada,,,,,,,ja vahetusaasta lõpus toimub mingine re-entry orientatsioon, või midagi sellist. Seega YFU leidis jälle et ma peaks järgmine nädalavahetus seitsme maa ja mere taha Port Elizabethi sõitma (mille päris nimi on Nelson Mandela Bay, ja ma ei teadnudki varem!). Aga ma ütlesin neile kohe ära et siis on mu vanimal õel sünnipäev ja meie perel plaanid ammu tehtud ja te ei saa mulle siin niiviisi ütlema tulla ja nad ütlesid et okei ma siis ei lähe. Ma olen omakeskis mõtelnud et kas see on hea või halb et ma ei lähe, teisi valmistatakse kojuminekuks ette aga ma ei taha sest midagi kuulda kaks nädalat enne minekut ja seal peaks juba hüvasti ütlema teistele Western ja Eastern Cape’i vahetusõpilastele ja mu YFU sõpradele mis oleks ka väga nukker ja mul on hea meel et ma sellest kurvast sündmusest pääsen. Ja mis asja veel raskemaks teeb on see, et kui ma koju tulen tuleb kohe telekast World Cupi avamistseremoonia kus näidatakse mulle oh nii kalleid loomanahkades zulu mehi jalaloopimistantsu tansimas ja Kaplinna värvilisi kaapse klopse’t tegemas!!!!!! Vähemalt ma oletan et seda seal tehakse ja vaadake siis värviliste järele kellel on eriti värvikirevad riided seljas ja näod täis maalitud ja kes pille mängivad ja tantsu löövad, need ongi minu inimesed, kaplinna värvilised!!!! Ja kui TAASKORD jutud World Cupi juurde tulid siis ma ütlen et esimene mäng peaks minu mäletamist mööda Bafana (LAV) vs Mehhiko olema ja kui te muidu torreseid ja ronaldosid armastate siis vaadake Bafanas sellise mehe järele nagu TEKO MODISE, wow wow wow, on alles mees, ta on Bafana kapten ja minu lemmik mängija ja mis kõige tähtsam TA ON NIII ILUUUUUS!!!! Ja siis mulle meeldib veel Siphiwe Tshabalala, tal on kaunid juuksed ja head jalgpallioskused ja mu arvates Bafana väravavaht on Mitchell’s Plainist pärit moslem seega mu homeboy. Olgu aga ma loodan et sain need nimed nüüd teile pealuusisse, TEKO MODISE ja SIPHIWE TSHABALALA. Ja kellele valged mehed meeldivad siis on meil ka selline härra nagu Matthew Booth, aga pole just minu maitse. Ja Bafanal on oma tants välja mõeldud kui nad skoorivad. Eile nad mängisid Taiga ja võitsid 4:0, meil siin selline pidupäev sest Bafana ei võida just tihti, aga ma tahtsin sõpru maapeale tuua ja ütlesin et halllooo te käitute nagu nad oleksid just Inglismaad võitnud, aga nad ei lasnud end minust häirida. Seega ma loodan et Bafana lööb värava, sest see on igavesti tore tants, nad kõik jooksevad väljaku äärde ja kukuvad aga oma koreograafiaga eputama. Ja nad harjutavad ka tantsides ja plaksutades ja igasuguseid veidraid aga toredaid asju tehes. Ja vast olete kuulnud nüüdseks seda ametlikku jalka mmi laulu Shakira ja Freshlyground – Waka Waka (time for Africa), mulle päris meeldib, algus on väääga lõuna-aafrikalik ja Freshlygroundi osa on ka ilus aga ma ei saa aru miks see Shakira sinna topiti ja mu Eesti emme ütles et teil oli uudis, et aafriklased pole ka rahul et tema seda laulab ja kui ma aus olen siis ma polnud ise siin sellest kuulnudki aga eks ma olen õigeks aafriklaseks sirgunud sest see oli ka minu esimene mõte. Aga olgu mis tehtud see tehtud nüüd kõik tõmmake see laul ja kui tahate teada mis see waka waka ja muu tsamina mina zangalewa shit seal vahepeal tähendab siis ärge küsige, Freshlyground rääkis telekas et see on mingi vana kameruni rahvalaul mille nad ära moderniseerisid. Ja Kelly Rowland käis ka lavis ja lindistas world cupi auks aafrika räpparitega laulu everywhere you go seega vaadake ette!
Aga teate üks hommik enne kooli panin teleka tööle ja arvake ära kes vastu vaatas, Siim Kallas =) see oli tol ajal kui Islandi tuhapilv nalja viskas ja Siim europarlamendis tähtsa mehena rääkis, mis kahju see nüüd lennutööstusele toob. Nii me siis istusime hommikul kell seitse Kaplinna äärelinnas, mina ja Siim, kahekesi.
Ja täna sain ma teada et minu klassist veel üks tüdruk on rase ja viiendat kuud rase!!! Ma pean ükskord oma lihtsameelsusest üle saama, sest ma ei pane eriti tähele neid pakse kõhtusid siin, mõtlen et lihtsalt ülekaaluline aga krt ei, rase. Ja kõik need rasedad noored emad suitsetavad siin ja ma küsisin et miks kas sa siis tõesti beebist ei hooli ja nemad ütlesid et EII MUL ARST ÜTLES ET EGA NIIVISI EI TOHIGI KOHE MAHA JÄTTA ma pean lihtsalt vähem tegema jne....nooooo whatever! Ps ükskord ma olin toidupoes ja mingi töötaja küsis mis koolis ma käin ja kui ma ütlesin Westridge High siis ütles ta OH THE MATERNITY SCHOOL issand ma mõtlesin et jumal jumal kes aru ei saa siis AAA SEE EMADUSE KOOL, ehk siis meie kool on kurikuulus teismeliste raseduste poolest, mu koolis on vähemalt 30 tüdrukut juba lapse saanud või hetkel rasedad. Seda ütles mulle üks õpetaja aga ma usun et need numbrid on valed sest kui minu klassis juba 5 ema on siis millest me räägime! Ja ainult jumal teab kui palju isasid meie koolis on,,,,aga oma klassi kõige uuemal emal, kellel ühe kuune laps on käisin ma nädalavahetusel külas. Mulle beebid väga meeldivad ja siis ma vaatasin seda tüdrukut, ta on minu klassis küll aga minust kaks aastat noorem ehk siis sündinud 93 ja siis ma vaatasin kuidas ta last rinnaga imetas ja mõtlesin et toho tonti, kuhu me jõudnud oleme! Siis läksime kaubanduskeskusesse ja mingi umbes 21 aastane mees tuli vastu kel oli nii paariaastane laps käe otsas, ütles tere kuidas läheb vaatas korra kärusse ja kõndis edasi ja siis mu sõbranna teatas et see oli lapse isa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja see laps kes temaga kaasas oli oli ka ta poeg,,ja nii ta siis korra kiikas kärusse ja ütles tere ja läks edasi...nii on nagu elu käib.

7 comments:

  1. Tere Hanna. Tore oli jälle su jutustust lugeda. Mulle kohe meenusid need lehmanahkades zulu meeste tantsud. Seal olles esitati meile ka neid tantse ja tutvustati zulu elu. Meenutuseks on mul sellest filmilõigud. Kui aega saan, siis vaatan uuesti üle. Igatahes oli see vahva, nii et saan sust täitsa aru. Muljed meie reisist LAV-i on veel väga värskelt meeles, samuti nagu tore kohtumine sinuga. Äkki Tartu peal kunagi veel kohtume. Tervitustega, Milvi

    ReplyDelete
  2. Tere tere, ma pole veel oma palja silmaga zulu mehi nõnda tantsimas näinudki, swazisid küll aga mitte zulusid, seega teil oli suur vedamine et KwaZulu Natali sattusite, minul on see vaid unistus! Igatahes ma tõesti loodan et Tartu peal kohtame :)

    ReplyDelete
  3. Hanna, ma võiksin päevad läbi ainult sinu blogi lugeda

    ReplyDelete
  4. Vähemalt on siin maailmas selliseid inimesi veel, keda huvitavad ka muud riigid peale Egiptuse:)

    ReplyDelete
  5. liina p2riselt ka v2
    ja laura 6nneks on jah, aga mitte palju! ja isegi kui egiptus peaks huvitama siis ainult sharm el sheikh eksole...

    ReplyDelete