Friday, May 7, 2010


Ma olen teile ammu rääkinud sellisest geniaalsest asjast nagu seda on mxit ja kõik mu siinsed sõbrad koguaeg räägivad JA KUI SA EESTISSE LÄHED ET SIIS NEILE KA MXITIT NÄITAD ja siis anna mulle kõikide oma sõbrannade kontaktid (nii kutsutakse seda mxiti numbrit). Ja ma mõtlen et oh kui see vaid oleks nii lihtne. Kui mul oleks kuldkalakeselt üks soov ütleksin ma, et tee mxit Eestis populaarseks. Tegemist on põhimõtteliselt telefoni msniga (ja me kõik teame mis on msn, eksole, aafriklased kahjuks aga ei tea ja kui nad arvuti tunnis nägid nõudsid kõik et ma neile ka aadressi teeks ja nüüd neil on ainult minu 2 eesti sõpra ja nad on maru vaimustuses seega kui keegi tahab minu armsate klassikaaslastega suhelda msnis andke teada, sest nad on väga meeleheitel, et neil nii vähe inimesi on!) Igatahes mxit on siin igal ühel, noorel ja vanal, kukel ja kanal. Ja see maksab ülivähe, päev otsa online olla siis võibolla läheb üks kroon arvele juurde, väga odav ühesõnaga. Ja selleks on vaja wapi ja värvilist ekraani aga kellel siis tänapäeval seda ei oleks. Msniga peab ju arvuti alati kaasas olema aga mobiiliga on niivõrd lihtne ja see on kõikidel kõikjal kaasas. Ma olen tõeline mxitkop (see tähendab afrikaani keeles mxiti pea ja no et aru saada siis see on umbes sama asi mis RATEPEDE, kui keegi veel mäletab mis rate on!!!) Igatahes mida ma öelda tahan on see, et ma olen sõltuvuses ja mxitis olen ma online ööl ja päeval, kirikus ja koolis. Ja eile avastas mu klassivend Justin, et mxitisse saab oma msni ka panna, no nii et kõik kes msnis online on nendega saad ka chattida sealsamas telefonis!!! USKUMATU!!! Ja ma avastasin selle peale 10 kuud siinolemist!!!!!! Samas võib-olla on see hea, sest muidu oleks ma koguaeg oma kodustega jutustanud aga nüüd tulen juba kohe kohe koju ja küll siis muljetad. Igatahes mul on see olnud nii 9 kuud ja mul on mõnuga üle 100 kontakti seega alati on keegi kellega suhelda. Ja kõik need kontaktid tulevad nõnda et vahetad sõpradega ja sõbrad annnavad võib-olla edasi oma sõpradele ja siis vahel tänaval poisid tulevad ja küsivad kuule anna oma mxiti kontakt, nii lüüakse siinmaal külge! Igatahes sõbranna tutvustas mulle sellist asja nagu chatrooms. Ühesõnaga saad minna sellistesse jututubadesse kus kõik sulle võõrad on ja kelle kontakte sul ei ole. Ja mul on salvestatud cape town’i chatroom sest wow, ma elan cape townis! Ja siis seal all on linnaosad nagu Athlone (keskmised värvilised), Rondebosch (rikkad aka valged irw), Mitchell’s Plain (minu kodu, vaesed värvilised), Gugulethu (vaesed mustanahalised) Khayelitsha (vaesed mustanahalised) ja loogiline et ma ainult nendes mustanahalistes kohtades käin irw, seal on ju kõige ilusamad poisid. Ja tore on et ma sinna sattusin, sest ma olen väga palju huvitavaid inimolendeid leidnud. Esiteks leidsin ma oma ametliku hingesugulase Lõuna-Aafrikas!!! Mustanahaliste poistega on see jama, et esimese asjana konversatsioonis avaldavad nad sulle armastust, ainsad sõnad mis te vahetanud olete on võib-olla hey ja hi ja ta pole pilti näinud ega midagi aga ta on surmkindel et ta sind armastab ja kui ma ütlen et ära valeta siis nad saavad kurjaks ja ütlevad MIKS SA MIND EI USALDA. See on üks tavaline mustanahaline poiss aga minu hingesugulane küsis kust ma pärit olen ja kui ma ütlesin Eesti siis küsis kas see on Läti kõrval ja ma ütlesin et kle mine metsa sa küll 22 aastane ei ole. Ta küsis et miks mitte ja ma ütlesin et lavis et tea isegi 50 aastased mis või kus see Eesti on ja sa litid et Läti kõrval? Ta naeris selle peale ja ütles et nii on, siis tuli ta veel lagedale kõiksuguste toredate asjadega nagu et talle meeldivad geograafia (eriti riikide asukohad) ja ajalugu ja ma mõtlesin et appi MULLE KAAAA! Ma olen nii kaua harjutanud et ma olen lõppude lõpuks Aafrika kaardi riikidega peaaegu pähe saanud ja kui kunagi tundus see mission impossible siis nüüd ma mõtlen, et issuke, kukepea! Aga mitte 100% rahvas, veel teen vigu Guinea-Bissau ja Ekvatoriaal Guinea ja Guinea’dega. Ja siis ta ütles veel et ta on mpondo ja ma polnud sellisest hõimust kuulnudki ja ta rääkis et mpondode kuningas on üks suur maduuuss! Ja et nad lõikavad oma nägu jne ma olin kohe nii intrigeeritud. Ja ta elab kaplinna kesklinnas =) ja käib ülikoolis ja kõige tähtsam EI USU ERITI JUMALASSE (esimene inimene lavis!). Kahjuks aga pole ta väga ilus, aga ok....whatever. Ja siis kui meil on igav siis me mängime sellist mängu et küsime üksteiselt a la milliste riikide vahel asub Andorra,,nii lõbus! Aga olgu, enough of my soulmate. Mis veel parem ma sain tuttavaks nigeerlase, tansaanlase ja malawilasega!!! Ja ma pidin lõppude lõpuks silmitsi vaatama ühe väga suure probleemiga siin riigis, mida ma veel kordagi maininud ei ole. KSENOFOOBIA (kui ei tea siis sõnaraamatu järgi on ksenofoobia tugev või mõistusvastane hirm või vastumeelsus teiste riikide rahvaste vastu.) Ma ei ütleks et see eriline hirm on et wow SOOMLANE ISSAND KUI ÕUDNE JA HIRMUS. Hirm ses mõttes et kui sinu riiki tuleb inimesi teistest riikidest kardad et nad võtavad ära sinu töökohad ja muu sellise. Ja kuna Lõuna-Aafrika Vabariik on Aafrika kõige rikkam riik siis voolab siia päris palju inimesi muudest Aafrika riikidest nagu Nigeeria ja Burundi jne. Nad tulevad lihtsalt paremat elu otsima, muud midagi. Ja need kes teiste aafriklaste vastu siinmaal vihased on ongi meie lavi enda mustanahalised. Ja enne minu tulekut oli siin ses mõttes pingeline aeg, et lõuna-aafriklased ründasid mitmeid kordi väljamaalasi. Nigeerlastel on kombeks teede ääres igasugu pudi padi müüa jne ja ma mõtlesin et sellega see ka piirdub. Siis aga küsisin oma nigeerlasest sõbra Dele käest, et mis tema siin teeb ja ta käib ülikoolis. Ja ma küsisin kas ta on omal nahal ksenofoobiat tunnetanud ja ta ütles et koguaeg, inimesed on tema vastu õelad lihtsalt selle pärast et ta nigeerlane on. Ja kui ma küsisin kas ta on siin lavis õnnelik ütles ta et üldsegi mitte, aga tuleviku nimel peab ära kannatama. Uskumatu eksole, ma tahtsin õnnest lakke hüpata kui ta teatas et ta nigeerlane on aga iga teine lõuna-aafriklane oleks ta näo täis sõimanud ja sinnasamusesse saatnud. Ja siis minu teine tansaanlasest sõber ütles ise et ta tahab juba Tansaaniasse tagasi minna (ta on siin lihtsalt kaks kuud oma vennal külas, kes siin elab, ta ei tööta, ela ega õpi siin, tavaline turist). Ma küsisin miks ja ta ütles et lõuna-aafriklased on nii kuradi õelad tema vastu, sest ta pole siit pärit. Ma mõtlesin et jeesus maria, miks ometi. Igatahes pani see mind mõtlema ja mul tuli siis üks väga tähtis asi meelde, ma olen täpselt samas olukorras nagu Dele, ma tulin siia riiki õppima. Ja ma ei teadnudki siiamaani et ksenofoobia siin riigis eksisteerib. Mida ma tahan öelda on see, et inimesed on õelad tema vastu sest ta tuli ära oma riigist siia riiki, NIGEERIAST, ta on ju mustanahaline. Ja mind kõik nunnutavad et awwwww hannnaaaa, tule kindlasti kunagi siia elama eksjuuu, miks nad minu vastu vihased ei ole et ma nende riiki hõivan? Sest ma olen Euroopast, VALGENAHALINE. Ah see maailm on nii inetu ja julm! Aga kõik algab meist endist ja ma olen õnnelik et mul on sõpru nagu Dele, kes mulle yoruba keelt saab õpetada ja Jeffrey kes mulle suahiili keelt saab õpetada........aga olgu kui te tahate tuttavaks saada oma delede ja jeffreytega siis minge telefoniga veebi värki ja siis ava aadress, trükkige sisse www.mxit.com ja siis download ja kui keegi tõesti seda teebki siis kontakte võib juba minu käest küsida. Tegelikult võib kõike minu käest küsida,

sharp sharp

5 comments:

  1. ma loen su blogi juba pikemat aega ja olen küll huvitatud mõnest sinu sõbra msn-st :D

    ReplyDelete
  2. irw, ok, ma panen siia kirja, need mis mul meeles:
    garthprins@hotmail.com
    shamiemascheepers@hotmail.com
    faranaazdaniels@hotmail.com
    charnelljacobs@hotmail.com

    ReplyDelete
  3. peaks nad ka msni lisama, natuke nalja kulub ära :D

    ReplyDelete