Thursday, August 12, 2010

Ose gan Odabo

Mul on üks soovitus blogipidajatele: lugege postituste kommentaare ka mitu kuud hiljem, sest sinna võib lisanduda vajalikku informatsiooni, mis minu puhul ka juhtus. Mäletate minu ALLAHU AKBAR postitust kus rääkisin siinsetest moslemitest? Nüüd leidsin sealt alt ühe moslemi kommentaari, et mõningate asjadega olen ma mööda pannud. Nüüd ma siis tean ja väga hea et tean ja ma ei saa ju ometigi valeinformatsiooni levitada, seega panen selle kommentaari siia üles. Siiski hakkasin ma mõtlema et, oioioi, selle informatsiooni sain ju mina lõuna-aafriklastelt ja kuidas saab olla, et nad vahel oma religioonis nii palju vigu teevad? Näiteks on alltoodud kommentaaris öeldud, et moslemi laps on automaatselt moslem. Siin aga kui vanemad on eri religioonidest (nagu oli minu peres) otsustavad nad ise lapse oma ja kui nüüd islamile truuks jääda siis peaks terve minu pere moslemid olema!!! AGA NAD JU EI OLE!!!!!! Ma tahaksin seda neile väga öelda, aga teate mis, ma tunnen neid väga hästi! Nad tahaksid mulle vastu vaielda. Igatahes tänan seda tähelepanelikku lugejat, kes aitas mul need vead korrigeerida, seega siit see kommentaar tuleb:
Tere!
Juhuslikult juhtusin su blogile ja olles ka ise moslem ja elades Egiptuses, jäi silma nii mõnigi "eksimus", mis võib-olla tuleneb sealsete moslemite vääratest arusaamadest. Ma räägiksin siis nagu tegelikult islami kohaselt on. Moslemimehel on lubatud abielluda kristlase või juudiga, mosleminaisel on lubatud abielluda üksnes moslemimehega. Moslemi lapsed on automaatselt moslemid, ei ole valida, kas kristlased või moslemid. Sellepärast ei tohi ka mosleminaine abielluda kristlasest mehega, kuna religioon käib mehe järgi ja seega oleksid lapsed kristlased. Naise surnukeha pesevad naised ja mehe oma mehed või ka abikaasad võivad pesta oma abikaasa surnukeha siis kampriveega. Moslemiks hakkamine ongi väga lihtne, just usutunnistuse lausumisega, aga tõepoolest tuleb seda usku ka järgida. Palvetamine sõltub päikese liikumisest ja seega on igal maal erinev: koidikupalvus, keskpäevane, pärastlõunane, päikeseloojangu palvus ja pimeduse saabumisel palvus. Pesemine ei ole nii raske ja keeruline nagu kirjeldad, kolm korda käed, suu loputada, ninasöörmed loputada, kolm korda pesta nägu, kergelt märgade kätega üle juuste ja kõrvade ja pesta jalad. Enne igat palvust seda tegema ei pea, ainult siis kui pesemine on muutunud kehtetuks. Näiteks gaasi laskmisega, aga mitte sellisel juhul, kui gaas tuleb suust. Meeste puudutamine ei ole naise poolt keelatud ega vastupidi. Ka musi andmine mitte, ainult ei tohi olla seksuaalse alatooniga. See siis ei riku puhastumist. Mustadest asjadest ei tohi puutuda seda, mis on kokku puutunud uriiniga või väljaheitega või verega. Nt pori ei riku puhastust jne. Naistel on soovituslik palvetada kodus, meestel moshees. Ja mehed ei ole kuidagi naistest kõrgemad, käed pannakse mõlema puhul õlgade kõrgusele. Mehed palvetavad üksnes naistest eespol sel põhjusel, et kui naine mehe ees põlvili kummardab, et tagumik jääb mehe näo ette, siis see võib mõtted mujale viia. Moslem, kelle naine on kristlane, peab samuti käima võimalusel palverännakul Mekas ja talle kehtivad kõik muudki reeglid. Burqa on tegelikult nagu kott, mis saab alguse peast. Abääjä on see traditsiooniline riietus, mille juurde pannakse rätik ja mõned seovad näo ette ka nikaabi, mis on siis nagu näorätt.
Sellised mõtted lihtsalt täpsustuseks nagu islam sätestb. Eks inimesed teevad igasuguseid asju.
... tahtsin veel lisada ka selle pesemise kohta, et pärast nina loputamist pestakse käed ka randmeteni ja pesemise muudavad kehtetuks veel suguline läbikäimine, magama jäämine ja tualeti külastamine.
No vot nii on siis hoopiski lood. Aga travel channel’i tiim leppis vist kokku et kiusame natukene Hannat. Nimelt kui ma eile õhtul telekat vaatama jäin tuli kõigepealt saade Kaplinnast, kus näidati kõiki minule tuttavaid ja kalleid kohti. Tuju oli nukker küll ja poetasin isegi paar pisarat. Aga et sellest veel vähe oleks tuli järgmiseks saade Flavours of South Africa (Lõuna-Aafrika maitsed) kus tutuvustati mind LAVi köögile ja just nendele söökidele mida mina tihti mekkisin. Siis oli mind juba viimase piirini viidud aga kui nägin saatekavast, et järmine saade on top travel mis on Lõuna-Aafrika reisisaade ja mida ma Kimoniga tihti koos vaatasin otsustasin ma, et sellele piinale peab lõpp tulema ja panin teleka kinni. Kas te isegi kujutate ette kui väga ma tahan tagasi minna? Siiski, et ennast vahetevahel natukene Aafrika meeleollu viia avastasin ma selleks hea viisi. Nimelt olen ma iTunes’i kasutanud juba aastaid aga alles eelmine nädal otsustasin ma uurida mis siis juhtub kui ma sellele Radio nupule vajutan ja mis see juhtus, ime juhtus. Ma avastasin sealt nii palju huvitavaid raadiojaamu aga muidugi liikus minu näpp esimesena sõnale International ja siis otsisid minu silmad helikiirusel sõna Africa. Seda ma ka leidsin, mitte küll liiga palju, aga leidsin. Esimene raadio oligi kohe African Internet Radio ja tihti kui igatsus peale kipub lükkan peale selle või Mtaa FM’i jne. Ühesõnaga minge avastage iTunesi ja saage läbi youtube’i ka tuttavaks Nigeeria muusikaga, seal leidub tõelisi pärle.

Nüüd igatahes ütlen ma teile headaega, sest minu blogipäevad on loetud. Ma tahan lihtsalt öelda, et ärge kartke Aafrikat, minge ja avastage ja seigelge ja armuge. Mina tahan sinna tagasi minna. Võib-olla ülikooli ja õpin tsonga filoloogiks???? Võib-olla leian lihtsalt rikka Somaalia piraadi kes mind kosida tahab või äkki kui minu karjäär (milline, seda ma ei tea) läbikukkunuks osutub lähen hoopis mõnda Angola townshippi elama??? Aitäh ja nägemiseni!

(minu e-mail on normtydo@tdl.ee kui kellelgi probleeme peaks tekkima)

7 comments:

  1. Ma rääkisin täna msnis Charnelliga ja kuna minu nimi on ka Hanna pidas ta mind sinuks ja ütles: mwa hwu hanna :'(
    Mida iganes see ka ei tähendaks :D Ja seda, et ta igatseb sind niii väga ja tervitab sind. :)

    ReplyDelete
  2. hahaha issand kui toreeeeeee!!! igatahes see peaks siis õiges inglise keeles olema mwah, how are you hanna :D et sa järgmine kord teaks ja vastata oskaks aga lisaks veel seda et ma ei teadnudki et keegi neid lisas, seega tänud tänud mul on hea meel ja ma usun et neil on veel suurem heameel!

    ReplyDelete
  3. hey

    sirvisin juba aasta aega tagasi juhuslikult paar korda su blogi ja olin juba siis vaimustuses. täna tuli korraga selle eksistents meelde ja otsustasin pilgu peale heita. imeilus, kogu see emotsioon mis su kirjutistest tulvab :)ja nneka-heartbeat on tõesti hea!

    ReplyDelete